Hej, tack för ovan inlÀgg i denna trÄd. Jag ska sÀtta in Ätta Leptiter-spottar i en nybyggd gÀststuga.
Jag vill:
- AnvÀnda Homey som gateway för alla Leptiter-spottar
- Styra alla eller varje enskild (inte lika viktigt) spot med flöden i Homey och med IKEA Remote Control (TRĂ
DFRI, Remote control - IKEA)
- AnvÀnda en vanlig brytare (ej dimmer enligt IKEAs anvisningar) i förrÄdet för ON/OFF
Jag har köpt tvÄ stycken Leptiter-spottar som jag prövat att installera till ett vanligt vÀgguttag för test innan jag köper fler för att installera i tak.
Seriekopplar man spottarna enligt IKEA:s anvisningar hittas bara den första spotten i kedjan av Homey vid en reset och vid lÀgg till enhet.
För att uppnĂ„ det jag vill, bör jag dĂ„ parallellkoppla alla Leptiter-spottar sĂ„ att jag kan lĂ€gga till respektive Leptiter-spottar en och en till Homey och sedan skapa en grupp i Homey med appen < group > som jag dĂ„ kan kontrollera i flöden för att styra samtliga spottar samtidigt? Ăr inte optimalt men jag kan nog hantera det i en dosa med ett doslock pĂ„ vĂ€ggen dĂ„ det inte Ă€r fler Ă€n Ă„tta stycken. Annat tips?
Kan jag med denna setup dÄ ocksÄ lÀgga till respektive spot till IKEAs fjÀrrkontroll?
Jag ska testa ovan setup ocksÄ men vore intressant att höra om nÄgon hittat en setup som fungerar pÄ liknande vis eller bÀttre. Utan IKEA gateway.
Stort tack för trÄden!