Na wifi geen homey meer in mijn account

Ik heb homey geupdate naar V5.0 . Daarna wil ik alle opnieuw installeren. Na de 5.0 update, homet op ijn kop gehouden en via de setup.athom.com opnieuw aan wifi netwerk gekoppeld. Dat is allemaal gelukt. Dan de vragen in setup verder beantwoord, naar fabrieksinstellingen terug gezet en daarna de backup terug gezet. Echter als ik homey wil benaderen in app of op pc zegt hij dat ik geen homey heb, alles overnieuw gedaan en kom helemaal door de setup heen, maar in account geen homey.
Wie weet hier oplossing voor?

Ik snap niet helemaal wat je met deze procedure wilde bereiken, want volgens mij is na de backup alles hetzelfde als na de upgrade. Alleen heeft Homey een ander ID voor alle integraties, dus moet je Google, Alexa, IFTTT enz. wel opnieuw verbinden.

Maar goed. Ik had laatst hetzelfde (dacht ik) toen ik een backup moest terugzetten op nieuwe hardware. Ik was alleen te ongeduldig, mogelijk keek jij ook te vroeg?

Het kan best lang duren voordat de backup is gerestored, alle apps weer gedownload en gestart. Pas daarna komt de Homey weer in je account.

In de Homey app moet je niet vergeten linksboven op “<“ te drukken op de pagina dat Homey offline is, zodat je weer een Homey kan kiezen. Idem in Homey developer: na enige tijd komt de nieuwe weer tevoorschijn in het keuzelijstje met Homeys.

Lukt het niet dan zou ik toch nog eens proberen de Homey een facory reset te geven en weer opnieuw de backup te restoren. Ik had zelf dat het tegelijk upgraden naar V5 en een backup terugzetten niet lekker werkte, ik had een teeede pging mét al V5 firmware erop nodig om het lekker te laten lopen. (ook met redelijk wat geduld op de eerste poging).

Bedankt voor je reactie.
Ik heb inmiddels nogmaals reset gedaan door homey op de kop te houden. Niet de backup terug gezet, maar alles weer opnieuw geinstalleerd in de homey, een nieuw begin!
Na de reset, ging het aanmelden bij mijn wifi prima, maar weer na inloggen in mijn account geen homey zichtbaar. Had het even laten rusten en met wat anders bezig geweest, daarna nogmaals gekeken en ja hoor, daar was mijn homey weer terug in mn account. blijkt dat het gewoon even duurt, in mijn geval kwartiertje. Dus alles weer in orde