Homey Community Forum

Namron k8 og Associations

Hei allesammen.
Klør meg fælt i huet nå.
Kjøpt en sånn 8button namron wall switch. Den ønsker jeg å bruke til å styre 2 forskjellige nexa ad-147, og en fibaro RGBW. ikke sørn om jeg får det til.
Finne ingen mulighet i flow for støtte av longklick, for dimming. Så her er vel beste mulighet å bruke associations via grupper for å styre disse enhetene direkte fra knappen.
Aner ikke om det er noe jeg missforstår, så søker hjelp. Jeg går inn på advanced på enhet1(ad-147) på denne står det device id : 15…
Så går jeg inn på wallswitch og setter i gruppe 2 (gruppe 1 er reservert for hub, så gruppe 2 er den første dysiske knappen) og setter inn i feltet gruppe2: 15. Lagrer og den oppdaterer og det står “SAVED” osv. men det funker ikke. har jeg missforstått?
Ser noen skriver at du muligens må gjøre noe annerledes siden det er en “secure device” dette er utenom min kunnskap. Om noen kan hjelpe blir jeg veldig takknemlig.

Marius

This thread has been moved to the non-english forum, if you have any problems with that please feel free to contact me or another moderator.