Native Google Home (Mini) & Google Assistant ondersteuning

@RoyWissenburg,

Klopt, zo zie ik dat ook.
In ons geval heb ik wel geteld 2 spraak commando’s, dat is dus nu tv aan en uit.
Hoewel het uit niet nodig is gezien ik een klik aan klik uit schakelaar heb die ik indruk en dan alles uitschakeld als ik naar bed ga.
Dus eigenlijk maar 1 spraak commando.

Daarnaast gaat bij ons alles automatisch op basis van aan en afwezigheid, en sensoren.

Maar het continue ouwehoeren, google dit, google dat enz enz, dat wil ik niet.

3 Likes

@Patrick_Ruitenbeek

Dat was al duidelijk hoor. Dit is ook precies wat ik een paar post eerder vertelde.

Kleine toevoeging. Zorg wel dat je virtuele schakelaar gebruikt en niet virtuele knop.
De knop word niet herkend door Google

Wat alleen een beetje on natuurlijk is, is dat ik moet zeggen zonnescherm aan. In plaats van in of uit

@Tasz,

Klopt inderdaad, enkel de virtuele schakelaar wordt herkend.

Tot dusver werkt het feiloos😁

Het zou fijn zijn dat er optie in Google Home komt, om het gesproken antwoord van Google uit te zetten.
Ik vraag: zet het licht uit, de actie die volgt is dat het licht uitgaat en volgens zegt google: "ok, ik zet het licht uit’. Aan deze info heb ik dan niet veel meer.

Speaker muten of volume laag zetten

Is dat niet gewoon een beperking van google?

En dan vraag je iets anders of speel je muziek en moet je het volume weer omhoog zetten.
Lijkt me een beetje onzinnig zo…

1 Like

Klopt. Maat een andere manier zou ik niet weten.
Ik zou het zelf ook niet uit zetten. Ik vind een bevestiging wel noodzakelijk.
Niet alles is namelijk zichtbaar. Als je verlichting uit zet snap ik het maar als je bijvoorbeeld de verwarming hoger zet is het voor mij wel noodzakelijk om te weten dat Google mij begrepen heeft.
Of als ik boven in bed lig en ik geef het commando om alles beneden uit te zetten is het ook wel makkelijk. Anders zou ik in de app moeten gaan controleren of alles is uit gegaan. Nu zegt Google dat keurig

Daar heb je ook wel gelijk in maar het zou fijn zijn als die optie er zou komen. Het is voor iedereen verschillend of het prettig is dat er een antwoord komt of niet.

1 Like

Bij Alexa heb je mogelijkheid om een kort antwoord in te stellen, zodat je alleen “oke” hoort b.v.
Dat zou bij Google Home ook mooi zijn als je die keuze had.

1 Like

Ik wilde graag mijn zonnescherm bedienen door bijvoorbeeld te zeggen “doe zonnescherm naar 75%” maar omdat zonneschermen (nog)niet worden ondersteund door google en je alleen een virtuele schakelaar en geen virtuele dimmer kan maken was dit niet mogelijk.

Echter heb ik hier nu een trucje op gevonden.
Ik heb een group aangemaakt ingesteld als “lamp” met alleen dimmer functie.
In die group heb ik mijn zonnescherm toegevoegd dan verschijnt die group n de home app.
In de home app hernomen naar zonnescherm en voila ik kan het zonnescherm nu direct aanroepen. :smiley:

Enigste suffe is dat de google nu zegt “ok ik zet de helderheid van het zonnescherm op 75%” aangezien google “denkt” dat het een lamp is

2 Likes

Als hij denkt dat het een lamp is zou je toch ook gewoon moeten kunnen zeggen ‘zet zonnescherm op 75%’?

Klopt dat kan je ook gewoon zeggen en dat werkt ook perfect

Maar het antwoord wat je terug krijgt van google is dan “ok ik zet de helderheid van het zonnescherm op xx%"

Hoe heb je de lamp toegevoegd aan de groep? Aan een groep ingesteld als lamp kan ik alleen maar lampen toevoegen.

Bij mij stond het zonnescherm er wel tussen.
Ik heb een Fibaro shutter 3

Zorg er wel voor dat je alleen de mogelijkheid “Dim niveau” selecteer.

Hoe zorg ik dat specifieke apparaten NIET in de google Home lijst terecht komen? er staan een aantal apparaten tussen die ik niet door Google wil laten bedienen maar die nu bij sommige spraakopdrachten aangestuurd worden…

1 Like

Dat is op dit moment niet mogelijk. Kijk of je deze devices in een andere ruimte zet in Google of een andere virtual device geeft in Homey on ongewenst schakelen te voorkomen.

1 Like

Ik heb een ruimte genaamd “overig”. Daar zet ik alle apparaten in die ik niet met spraak wil aansturen.
Werkt voor mij prima

2 Likes

dank voor de tip, ik ga kijken of dit voor mij werkt

Iemand anders ook (weer) problemen?
Google zegt dat Homey niet reageerd, na ontkoppelen kan hij niet meer koppelen “er is iets mis gegaan. probeer het opnieuw”

… grrrr

Edit, ook resetten wil allemaal niet helpen…