Native Google Home (Mini) & Google Assistant ondersteuning

Ik heb het ook met de google home gedaan. Ik start een radio station op 1% volume en middels een transitie wordt dat volume in 2 minuten tijd verhoogd naar een max ingesteld volume, dat weer afhankelijk is enkele voorwaarden. Blijf ik op bed liggen en vermoedelijk niet wakker wordt dan gaat de google home harder dan wanneer ik tijdig naast het bed ga staan (wat weer wordt gedetecteerd door een sensor onder het bed). Tegelijk gaat ook het licht op dezelfde manier aan en wordt langzaam feller, zo heb ik een zelf gemaakte wake-up light.

3 Likes

Hi Tjakko,

Het is enige tijd later sinds je met dit probleem zat. Dit is echter precies het probleem waar ik nu tegenaan loop: de dubbele telling van de lampen en de foutmelding als ik zeg: “doe alle lampen uit”. Ik wil de koppeling tussen Hur en Google Home niet verbreken want dan kan ik geen scènes meer instellen met de stem.

Heb jij toevallig een oplossing gevonden voor je probleem?

Hoi Joris,

Ik heb het als volgt opgelost, wel een beetje omslachtig maar t werkt. Ik heb in Google een tweede huis aangemaakt met een andere naam. De kamers is dat huis heb ik ook een andere naam gegeven (ik heb overal het voorvoegsel Homey voor geplakt). Vervolgens alles gesynchroniseerd. Je ziet dan in Google home zowel je lampen via de Hue bridge als wel via Homey. De Homey lampen heb ik naar het schaduw huis verplaatst. Vervolgens geef je in Google home aan dat je in je normale huis bent en het werkt zoals je wil.

Mvg Tjakko

1 Like

Als ik de mini de vraag stel om lamp A, die verbonden is met homey, aan te zetten dan doet hij dit zonder dit via een stem te melden. Vraag ik om lamp B, die verbonden is met homey, aan te zetten, meldt de mini via een stem wel dat hij de lamp gaat aanzetten.

Hoe kan ik er voor zorgen dat hij dit voor alle lampen gelijk doet? iemand een idee?

MvG
Micronikje

Dank je, dat wist ik niet.
Is dit aanpasbaar zodat de mini overal hetzelfde doet?

Dat kan door je Google mini in een aparte ruimte te zetten.

Dat kan inderdaad. Maar dan werkt het comando. “Licht aan” niet meer.

Bij het comando licht aan doet de mini het licht aan in de ruimte waar hij staat. Aangezien hij in een andere ruimte word gezet werkt dit niet meer

Mijn ervaring is dat Google Home uitstekend werkt zonder Vraag Homey Om ervoor te zeggen. In NL. De Fibaro dimmers (v2) , Nuki Deurslot, Luxaflex Powerview en Philips Hue werken uitstekend op (korte) NL gesproken commando’s. Alleen mijn Eurotronic Spirit thermostats worden in Homey en Google Assistent herkend en werk en, echter niet op spraakcommando. Even mijn feedback :slightly_smiling_face:

dat hoeft niet, heb ik uitgevonden. De fysieke ruimte blijft hetzelfde, maar de ruimte die je in de app aangeeft is dan een andere. De mini geeft dan bij elke lamp de melding.

Dat bedoelde hij ook :wink:

Ik merkte gisteren plots dat mijn rolluiken nu ook in de Home app zichtbaar geworden zijn.
Je kan ze nu dus rechtstreeks bedienen ipv via ‘Vraag Homey’

Dat was mij inderdaad ook al opgevallen. Alleen kan ik ze niet bedienen. Als ik in de Home app op mijn rolluiken druk dan krijg ik alleen de settings en niet de slider om ze te bedienen .

Had ik inderdaad ook gemerkt.
Ook de spraakcommando’s werken niet allemaal correct.
“Doe het rolluik omhoog” lijkt niet te werken. Ik hoor de Fibaro wel klikken, maar er gebeurde niks, het leek alsof het in de verkeerde richting ging.
“Doe het rolluik open” werkte wel.
Morgen probeer ik meer te testen.

[edit]Commando’s omgewisseld.

Het is inderdaad verkeerd om. Als ik de richting omdraai in Homey dan klopt het weer niet als je in procenten aanstuurt
“Zet rolluik op 100%” is dan helemaal omhoog en 0% is dan helemaal omlaag.

Bij mij heeft de koppeling tussen assistent en homey prima gewerkt. Alleen nu wil hij steeds geen verbinding maken. Krijg steeds de melding kan homey niet bereiken.
Nog meer mensen hier last van en weten hoe dit op te lossen is?
Synchronisatie met google assistent kan ik aan zetten, maar even later staat hij ook weer uit.

Ik heb een support ticket gemaakt zodat ze het even kunnen bekijken.

Gisteren wel terug iets raar gehad.
image

Iemand een idee waarom het rolluik open gaat als ik om licht vraag? :confused:

Dan heb je de rolluik in de ruimte gezet van je keuken. Google home herkend de rolluiken als een lamp en (nog) niet als rolluik.

Oplossing is om een aparte ruimte te maken in je home app met alleen je rolluiken.

In de Home app staat het nochtans met het correcte icoon en bij Device type staat Blinds.
image

Klopt. Dat is sinds kort. Maar toch ziet Home hem nog als lamp

Maar hoe verklaar je dit dan?
image

Het lijkt wel alsof ‘licht in de keuken’ begrepen wordt als ‘geef me meer licht op eender welke manier’ terwijl ‘doe het licht in de keuken’ aan begrepen wordt als expliciet het licht aanzetten.