Native Google Home (Mini) & Google Assistant ondersteuning

Logies. Je moet wel zeggen wat Homey met het licht moet doen.

Licht in de keuken is een vreemd comando. Moet licht aan, uit, dimmen etc. Dat kan Homey niet ruiken

Als jij tegen iemand zegt. “Licht in keuken” dan denk ik dat die gene jou ook niet zou berijpen

Dat kwam omdat hij de ‘aan’ niet gehoord had :stuck_out_tongue:

In de slaapkamer gebruik ik regelmatig gewoon ‘hey google, licht’ en dan gaat het licht aan.
Nog niet gebruikt sinds de rolluiken er bij gekomen zijn, zal ik vanavond even testen.

OK, net extra getest in de slaapkamer.
‘Licht aan’ zet gewoon de 2 lampen aan (Fibaro Dimmer2/Magic Home Wifi ledstrip), feedback is de chime.
‘Licht’ doet identiek hetzelfde.
‘Licht in de slaapkamer’ geeft als feedback 'Ik zet 3 apparaten op 30%. Beide lampen gaan inderdaad aan op 30%, rolluik gaat helemaal open.

'Licht in <kamer>’ is blijkbaar voor Google toch een speciaal ‘sfeer’-commando.
Maar er gaat dus wel iets fout met het aansturen van de rolluiken.

[edit]
Blijkbaar was er iets mis met de kalibratie van het rolluik in onze slaapkamer. In de Homey-app kon ik met de slider ook niet gedeeltelijk openen/sluiten, enkel volledig. Na kalibratie werkt het terug goed :slight_smile:

Punt blijft, ik heb blijkbaar een ‘mood’ commando ontdekt :stuck_out_tongue:

En als je ipv licht het commando lamp gebruikt?

Het ding wil slim overkomen… licht in keuken zegt zoveel als t zegt: je wil licht in de keuken… niet de lamp aan dus.
Rolluik open geeft meer licht, lampen aan ook. Als je n automatische deur hebt zou ie deze ook open zetten.
Niet een speciaal mood commando of aparte instelling, GH interpreteert het als ’ ik wil meer licht in de kamer ’
Btw je kunt ook zeggen ‘hey google, open gordijn/doe gordijn dicht’ werkt ook voor mijn jaloezie. Alleen hij pakt niet alle jaloezie in huis bij mij. De lamellen van jaloezie draaien wil ook nog niet. Tijd voor n update van de fibaro app of geef de RS3 en WS dezelfde driver als de RS2 met t 3 knopjes scherm .

Mag ik vragen of het al werkt? Ik zit met hetzelfde probleem.

Al geprobeerd te zeggen tegen google home ‘sync devices’ ?
Anders kun je de hele koppeling verwijderen. Uitzetten in homey en delete homey in GH . Dan toevoegen aan GH en ff half uur wachten en dan in homey de koppeling in settings weer aanzetten. Daarna ‘ok google, sync devices’

1 Like

Dank voor de tip. Ik ga er straks meteen mee aan de slag. Ik houd je op de hoogte!

Ik ben echt een kluns hoor, maar waar in Homey kan ik GH aan of uit zetten?

:+1:t2:

Nou ik heb het allemaal netjes uitgevoerd, maar op de een of andere gekke manier komt er geen connectie tussen Google home en homey. Ik blijf horen dat Homey niet te bereiken is, en in de apparaatlijst van GH zijn de apparaten ook niet te bedienen.
Ik ben nu al een paar weken aan het tobben met Homey. Wij worden geen vrienden ben ik bang.

Tadaa! Het is opgelost!
Het probleem zat het hem in het toevoegen van het account van mijn man in GH.
Nú werkt het als een tierelier, top!
Bedankt mensen, voor het meedenken.

PS, nu ga ik proberen onze Smartwares camera toe te voegen. ( en alvast maar kijken of daar op het forum hulp voor te vinden is haha.)

Das mooi. Je kunt altijd vragen, er zijn veel behulpzame mensen hier.
Hier kun je de juiste url (http) wel vinden:
Camera url’s http links

@Undutchable

Heb je dit ondertussen kunnen laten werken? Ik zou graag via Google home mijn dochter als slapend kunnen markeren zodat de rolluiken in haar kamer niet meer opsturen.

Edit: ondertussen gemerkt dat het wel werkt als ik “zeg tegen homey” gebruik ook al meldt google home dat homey momenteel niet bereikbaar is, hij voert toch uit.

Eindelijk! Routines in het Nederlands
Wordt deze week uitgerold. :partying_face:

Wat zijn hier precies de voordelen van? :slight_smile: Ik heb namelijk al wel een Google Assistant thuis via mijn Sonos en Nest Hub, maar dit gebruik ik erg weinig omdat ik de integratie niet goed genoeg vind.

Je kan dan zelf bepalen wat de assistent doet bij een bepaald spraak commando.
Met Homey ben je nu nog beperkt en kan je eigenlijk alleen maar zeggen “heey Google zet x aan” of “zet lamp x op 50%”
Met een routine kan je bepaalde opdrachten koppelen aan een zelf bepaalde spraak commando.

Bijv “heey Google ik wil film kijken” in plaats van “zet film kijken aan”

Met routines word het mogelijk om op een veel natuurlijkere manier tegen Homey te praten.

Voor mij is het bijv nu niet mogelijk om te zeggen “doe zonnescherm in” ik moet altijd zeggen “zet zonnescherm op 0%”
Met routines word dit als het goed is wel mogelijk

Routines is al heel lang beschikbaar in het Engels (ik denk al 2 jaar) en nu dus eindelijk in het Nederlands

Hallo,
volgens mij is een goed voorbeeld: Hey Google… Welterusten, je Google hub vraagt hoe laat hij eventueel een wekker moet zeggen, ook kun je hier meerdere opdrachten aan koppelen (Scenes) b.v verlichting uit, muziekje aan, etc etc.

Dat klopt, als ik dit nu bij ons thuis doe.
Hey Google, slaaplekker, dan gaan de lampen beneden uit. Nachtlampen boven aan voor 8min.
Incl. 20min radio.
Deur wordt vergrendeld, en het alarm ingeschakeld na 5 min.

Het zelfde met Hey Google, goedemorgen, muziek beneden aan. Deur ontgrendeld.
Agenda items voor die dag komen binnen op de telefoon en smartwatch, het weer wordt voorgelezen. Alarm wordt uitgeschakeld

Ik zeg, IDEAAL :smiley:

1 Like