Neo coolcam bewegingssensor

Een kennis bezorgde mij een bewegingssensor van Neo Coolcam. De sensor ziet eruit als het type PIR V1, dus dacht ik dat het voor Homey geen probleem zou vormen om deze toe te voegen. Helaas lukte dit niet. Bij beter nazicht kwam ik via de bijgeleverde beknopte handleiding teweten dat het toestel via wifi werkt. Daar lag dus het probleem. De Neo Coolcamp app die beschikbaar is werkt via Zwave.
Misschien heeft iemandhier meer ervaring mee, of misschien weet iemand of er toch een mogelijkheid is om deze sensor aan homey tekoppelen als apparaat.

Een app er voor maken?

Gewoon niet gebruiken en zwave gebruiken van Coolcam. Wi-Fi is 1op1 signaal zwave is mesh netwerk , wereld van verschil in stabiliteit

Just my 2 cents

Ik heb de Wifi versie ooit bewust aangeschaft omdat ik bij mijn garage wel Wifi bereik heb maar deze te ver weg staat voor het z-wave signaal.
De bewegingssensor kreeg al niet goed gekoppeld aan de coolcam wifi app. het leek te werken maar bleek (volgens mij) te blijven staan in de koppel modes wat weer tot gevolg had dat de batterij snel leeg ging. Na vele pogingen en 3 baterijen verder heb ik um maar weer netjes in het doosje gedaan en daar zit hij nu nog steeds.
De Z-wave versie van coolcam werkt perfect, jammer voor mijn garage. Misschien komt daar nog ooit iets voor.

Vreemd want als je zwave goed inricht komt het signaal heel erg ver. Dat is juist de kracht van mesh netwerk.

Heb je wel genoeg actieve devices ( dus geen batterij powered) dan creer je een stabiel netwerk mee.

Wij halen helemaal achter in de tuin , en tot zolder met zwave

In huis werkt alles perfect maar mij garage staat los van mijn huis op 50 meter afstand