Homey Web App (NL)

Is het niet verstandiger deze discussie te houden in het bovenstaande css-topic die ik meldde?
Voor je het weet staat overal in deze community wel iets…

Mwa nee hoor, kan prima hier. Dit is het Nederlandse gedeelte, staat totaal los van het Engels talige forum.

1 Like

Ziet er al aardig goed uit.
Ik zie dat ik ook variabelen kan genereren. Is het ook mogelijk om je reeds gemaakte variabelen weer te geven?

En daarna?
Wij zijn nog lang niet klaar. De huidige web apps voor Flow, Insights en HomeyScript gaan nieuw onderdak vinden in de Homey Web App, omdat dit de Homey desktop ervaring wordt.
Daarna gaan we meer features van Homey die je al kent toevoegen aan de Web App, zoals Logica, nieuwe apparaten toevoegen en natuurlijk Homey Energy!

Dus voor nu alleen waar je ze in een Flow gaat gebruiken.

Bij de oude web app kon je door middel van de muis op een tegel klikken en vasthouden de temperatuur laten zien. Als je zelf een thermostaat had aangemaakt.
In de nieuwe web app lukt dit niet meer en ik zie nu alleen maar staan NaN. En geen temperatuur’ Lang klikken op de tegel werkt ook niet.
Zie ik iets over het hoofd?

Ja, je ziet over het hoofd dat je nu over homeydash.com hebt.
Het oude interface liet alle capabilities zien, waar je doorheen moest scrollen (horizontaal) omdat het zo klein was.

In de oude interface kon ik lang klikken op een tegel en wisselen tussen temperatuur en luchtvochtigheid. Nu niet meer in de nieuwe.
In de oude interface stonden 3 virtuele tegels met temperaturen, in de nieuwe nog maar 2 en de 3e geeft aan NaN.
En die kan ik niet meer wijzigen.

Welke oude interface bedoel je? Kun je een screenshot tonen? En welk device in welke app bedoel je?
Het is een publieke beta, rechtsonder kun je feedback geven aan de ontwikkelaars die er mogelijk wat mee kunnen.

@Dijker Ik bedoel eihenlijk de oude Homey dash. Screenshot lukt even niet om ergens te plaatsen.
Ik bedoel dat het in de “oude” Homey dash zo uitzag https://global.discourse-cdn.com/business4/uploads/athom/optimized/3X/1/1/119273e5964d66c1c3713938ecc6f63c7e2c2334_2_1035x367.jpeg
En in de Beta versie staat er ipv de temperatuur “NaN”.
Excusses als ik een beetje onduidelijk ben.

Hmm, zijn er meerdere?
(Niet zeggen Robert)

:rofl:

image

gewoon alleen om het even duidelijk te maken, dit is hoe de oude “web app” eruit zag van Athom voor het werd verwijderd door een “alleen mobiele interface”:
qphh9e755tg0

Dus een overzicht met alleen iconen van elk apparaat, en dan kon je klikken op een klein icoontje om alle capabilities te zien.
Als het er anders uit zag was het niet afkomstig van Athom maar van een community gebruiker die 1 van de dashboard(s) heeft gemaakt, en dus niks met deze nieuwe web app van Athom te maken.

@Caseda Dank je voor de uitleg.
Ik heb 2 dingen door elkaar gehaald.
In de Homey dash stonden alle favorieten, waaronder virtuele knoppen waar de temperatuur in stond van bv buiten of de woonkamer.
In de nieuwe Homey (desktop) web app staan ook alle favorieten en knoppen. Waaronder ook de virtuele knoppen.
Maar daar heb ik dus 4 knoppen staan met temperaturen waarvan er 2 wel werken en 2 laat dus NaN zien ipv een temperatuur.
Maar in de Homey dash laat hij deze nog wel zien.
Als ik er op klik in de beta web app laat hij in het scherm van de desbetreffende tegel wel de temperatuur zien.
Ik ga eens kijken of ik kan vinden wat er anders aan is dan de 2 die wel werken.

Hopelijk heb ik het zo duidelijk uitgelegd.
Ik ben er wel achter dat je niet moet gaan typen na een lange werkdag. :yawning_face:

Wow, web interface van Homey v1.5.x en daarvoor… nostalgie herleeft.
Heb jij m nog @Caseda?

nee helaas(?) niet, moest zelfs het oude forum door spitten om een foto te vinden :joy:

Je haalt hier wel 2 dingen door elkaar. Een Dashboard gemaakt door de community waar je vanalles van Homey kan laten zien en bedienen, en een desktop app om Homey volledig te controleren en die niet gemaakt is om als dashboard te gebruiken.
Heeft dus niks te maken met ouwe en nieuwe, das Appels en Samsungs vergelijken. :wink:

@Rocodamelshekima
Zoals ik al zei, ik haalde 2 dingen door elkaar.
Maar ik vond het vreemd dat 2 virtuele sensoren wel werden weergegeven met een temperatuur en 2 niet. Vandaar mijn vraag.
Ik begrijp dat het geen dashboard is.
Ik kan hier alleen Samsungs vergelijken, heb geen Appels. :grinning:

Ik heb er nog eentje met de originele oude Web Interface.

3 Likes

En zijn dat 2 dezelfde? Met allebei “gemeten temepratuur” of allebei wat anders wat hetzelfde is?