Owntracks na update 2.0

Eens Gerard. Echter geeft scanno aan dat de optie “inregion check” dit zou moeten oplossen. Dat maakt in mijn geval owntracks compleet onbruikbaar (geen juiste fence leave/enters meer).

En je hebt een redelijke thuis regio? Ik heb daar in owntracks 150 meter staan en in de Homey Location and Presence de gps accuracy eveneens op 150 meter. Verder heb ik in de Homey app beide double event checks aan staan en die inregions optie aan. Misschien is mijn voordeel dat mijn telefoon nooit leeg is ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Radius in owntracks iPhone app op 100 meter en de radius in de owntracks Homey app op 200. Heb
Ook de vinkjes van double enter en leave ingesteld.

werkt 100% nauwkeurig… totdat het inregion vinkje gezet is, dan raakt ie de kluts kwijt en ben ik in 1 avond meerdere keren uit de Home fence volgens Homey terwijl dat niet het geval is in ios owntracks (ook zonder dat de telefoons uit gaan of staan).

Ga het nog 1 keer proberen met inregion vinkje en de Home fence in iOS op 150. Als dat niet werkt geef ik het op en gaat inregion permanent uit.

Wat de inregions optie doet is geofence gegevens halen uit een locatie event. De owntracks specificatie kent een aantal type berichten. De enter / leave geofence berichten worden alleen verstuurd op het moment dat je het gebied binnenkomt of verlaat.

Als je telefoon zich verplaatst, zal de owntracks app op je telefoon periodiek een location bericht sturen met daarin de coördinaten eventuele geofences waar je in bent (inregions) accu percentage of je verbonden bent met wifi.
Wat de inregions optie dus doet is uit dat bericht de inregions halen en bekijken of deze overeenkomt met de huidige geofence. Als er een overeenkomst is, gebeurd er niets. Als er verschillen zijn, dan zal de homey app een aantal acties ondernemen. Als de fences verschillen, zal er voor de huidige fence een leave trigger worden gegenereerd en voor de fence uit het bericht een enter trigger.

Deze methode kan problemen opleveren als je overlappende fences hebt gedefinieerd.

Overigens zal een toekomstige versie dat probleem niet meer hebben omdat je dan in meerdere fences tegelijk kunt zijn.

Heb je overlappende regio’s?

Ik heb in Owntracks 1 fence (Home) dus dat zal het niet zijn denk ik.

Wat nog zou kunnen is dat de iOS owntracks app een Home fence van 100 meter heeft en owntracks Homey 200 meter Accuracy. Dan kan de accuracy tussen de 100 en 200 meter dus onbedoeld leave/enter triggers zetten. Ik heb nu zowel Homey als iOS op 200 meter gezet omdat er vannacht weer een onverwachte leave trigger was vanuit Homey owntracks. Als dat het niet is dan weet ik het oprecht niet meer…

IFTTT is een betere en veel en voudiger mogelijkheid om ‘Aanwezigheid’ goed aan de praat te krijgen.

met zowel de fence settings in owntracks iOS als Homey owntracks op 200 ging het thuis komen goed (twee personen tegelijk in de fence). Echter na een half uur geeft homey owntracks bij 1 van de 2 aan dat die zich niet meer in de fence bevindt. Ik begrijp er officieel niets meer van maar die infence optie gaat uit :).

kan iemand mij helpen?
Ik probeer owntrack te gebruiken, maar krijg steeds een 500 error van de http verbdining (ben nog niet eens begonnen aan mqtt)

mvg
victor

Ik zag dat er nog een ander topic was dus plaats ik mijn vraag hier ook nog maar even. Werkt HTTP nu eigenlijk nog wel met Owntracks?

Hallo all,
Aangezien niets lijkt te werken als een lokatie tool zou ik owntracks willen proberen. Eerst dmv HTTP om te kijken of het werkt. MQTT zal later een optie zijn als ik erachter kan komene hoe dat werkt. Ik heb de app geinstalleerd op 2 telefoons. Beide huawei mate 20 pro’s. Android 9.0. Homey draaid op 3.1. Ik heb 1 regio aangemaakt “thuis” . Ik zie echter dat de instelling niet worden overgenomen in e Homey app

fence dat wordt niet geupdate. Wat doe ik verkeerd? Ik heb de inregions aangezet maar dat helpt ook niet
Dit is wat er in de log staat

Ik heb homey ook opnieuw opgestart maar dat helpt ook niet. Het lijkt of er geen connectie is tussen owntracks en homey. Ik weet ff niet meer te proberen. Weet iemand waarom het niet werkt?