Philips Hue crasht dagelijks

Hi allen,

ik zie dat de vraag al een aantal keer in verschillende vormen is gesteld: Sinds kort is bij mij de Philips Hue app van Athom totaal waardeloos geworden. Mijn flows doen het vrijwel nooit meer. Ik moet de app constant (lees: na elke flow.) opnieuw opstarten. Daarna verschijnen er allemaal rode uitroeptekentjes achter alle lampen, en doet die het pas weer als ik de app opnieuw opstart.

Is dit hetzelfde probleem als de rest heeft? Zo ja, heeft iemand wellicht al een oplossing gevonden?

Vrij zonde, want 90% van mijn flows via Homey werken met de Philips Hue app, dit houdt dus in dat momenteel mijn Homey totaal waardeloos is geworden…

Het gebeurt bij mij voornamelijk elke keer dat ik een scene activeer waarin ik een aqara switch gebruik. Elke keer als ik de knop induw waarmee een Philips Hue flow mee is gekoppeld, crasht de app

Hey Joris,

Ik heb mijn Homey nu een week en ik heb precies hetzelfde probleem. Het gaat 1 of 2 dagen goed en dan stopt het ermee en staan er rode uitroeptekens. Ik heb een melding gemaakt en ze hebben een diagnostisch rapport opgevraagd en deze is doorgestuurd naar Development. Ik wacht nu op antwoord. Mocht het opgelost zijn laat ik het wel even weten. Mocht jij een oplossing hebben hoor ik die ook graag, want zonder mn Philips Hue lampen kan ik ook niet zo veel met mijn Homey.

Hier wordt over gepsroken onderin in dit topic, lijkt een probleem met de app te zijn. Update naar nieuw (Beta) homey firmware lijkt de oplossing te zijn. Lees zelf ook maar even:

Hier zelfde info

1 Like

Had hetzelfde, iedere morgen alle Hue apparaten in “Alarm”, niet bereikbaar. Hue app herstarten en dan “zag” Homey de lampen weer. Uiteindelijk de Hue app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, Hue basis aangemeld en werkte weer als een trein.

Had gehoopt dat het na de rc6 update verholpen zou zijn maar helaas nog steeds vaak dat de hue app weg is soms moet ik zelfs de hele Homey herstarten…

Blijft vreemd dat sommige zoveel problemen met de Homey Hue app hebben en anderen niet.
Zou het in de hardware versie van Homey kunnen zitten?
Ik heb een Homey early 2016 en heb nooit problemen met de Hue app. Nu enkele maanden zelfs een 2e Hue bridge erbij voor de bovenverdieping en nog steeds loopt alles prima en de app crashed nooit.
Blijft vervelend voor iedereen met zoveel problemen. Ben benieuwd of er ook Homey early 2016 bezitters Hue problemen hebben.
Ik zie trouwens dat met de Homey RC6 update de Hue app wel veel minder geheugen gebruikt.

Ik ervaar soortgelijke problemen.
Bij gaan sinds een aantal weken random lampen aan.
Reageren niet of nauwelijks op sensoren.
Lampen gaan aan op een kleur die nergens ingesteld is.
Gevolg is dat flows niet reageren, of dan ineens weer wel.

Zet ik de Hue app in Homey op pauze, en laat ik een paar zaken afvangen door de Hue Bridge dan is er niks aan de hand en werkt alles weer.

PtP helpt niet.
Hue app verwijderen heeft niet geholpen.
Recovery van Homey heeft niet geholpen.

Compleet resetten van Homey wilt ik niet doen, einde vorige jaar al eens moeten uitvoeren, en ben toen 1.5week bezig geweest om alles weer te herstellen qua flows.

Heb Athom al wel een mail gestuurd, maar zie dat hier ook mensen last hebben van het onstabiele gedrag.

Bij mij werkte Philips Hie al heel lang goed, tot een f/w update van Homey. Toen ontstonden ook crashes. Na de laatste f/w update en een kort contact met Athom (ze hebben een log opgevraagd) werkt het weer stabiel. De ‘beroerde periode’ is goed te zien in het geheugengebruik:

Heb net al contact gehad met Boaz van Athom.
Er is een Beta versie van Hue uit op dit moment, deze heb ik nu geïnstalleerd.
Het is nu even in de gaten houden hoe dit momenteel gaat.

Ik ben benieuwd heb ook veel problemen met de heu app de laatste weken elke dag de Homey Moeten herstarten…

Gisterenavond ging het weer fout.
Was nu enkel 1 lamp, maar die ging random aan.

Ik hou nog heel even in de gaten.

Ik heb deze problemen ook gehad. Heb dit opgelost door een flow aan te maken die elke nacht de HUE app herstart.

zojuist is de philips hue app geupdate eens kijken of het nu beter gaat.

Hier nog steeds hetzelfde probleem. inmiddels al 9 maanden af en aan crashes… Ben in staat om de homey weg te doen…

Ik heb na de laatste update van hue in combinatie met de rc11 update geen problemen meer!

1 Like

Heeft de Beta versie opgelost dat er willekeurig lampen aan gaan? Ik heb zelfs nog altijd het probleem dat deze willekeurig aanspringen op een willekeurige kleur.

@Joris2112
Sorry voor mijn late reactie.
Ben de afgelopen week a 1.5 week aan het verbouwen geweest in onze woning.
Afgelopen zaterdag pas klaar, en sinds gisteren alle smart producten weer aangezet.
Deze week moet ik het in de gaten houden of de update bij ons geholpen heeft ja of nee.

Ik heb ook geen enkele problemen meer. Alles werkt sinds de update als een zonnetje.

De zaken zien er hoopvol uit.
Normaal gesproken gaat het elke dag fout, nu, gisteren, geen last gehad van lampen die van zelf aan gingen.

Fingers Crossed

1 Like