Philips Hue outdoor sensor gevoeligheid

Ik heb een Philips-buitensensor in mijn voortuin met op slechts 3 meter afstand een voetpad waar veel mensen gebruik van maken. Ik bedien een hue-lamp om de omgeving bij de deur te verlichten.

Mijn buitenlicht begint na zonsondergang met een flow op een laag niveau te branden en met een andere flow gaat het licht naar een heldere stand en na 30 seconden weer terug naar laag niveau. Helaas is de sensor op minimale gevoeligheid nog te gevoelig en gaat het licht veel te vaak naar de fellere stand als er mensen over het voetpad lopen.

Is het een manier om de flow te starten nadat de sensor een beweging van bijvoorbeeld 20 seconden heeft gedetecteerd? ik heb geen mogelijkheid gevonden en er misschien er overheen gekeken vandaar een hulpvraag.

Ik heb gekeken om de sensor op een andere plaats te hangen maar dat is geen optie.

Je kunt een counter inbouwen.

1 bij beweging counter +1
2 als de counter een bepaalde waarde (2?) bereikt heeft start flow en stop counter en reset counter
3 na 20sec stop counter en reset counter

Bedankt voor jullie reacties, ik ben op zoek naar hoe je een counter kan inbouwen. Zie dit niet binnen de.huidige routines staan. Zou je.me.een tip kunnen geven hoe ik dit maak?

Alvast mijn dank!!

Even snel wat flows in elkaar gedraaid. Niet getest maar dan heb je een idee.
Ik heb gebruik gemaakt van 2 apps: countdown en better logic
Maak eerst een variabele in better logic aan
image
Maak eerst een variabele in countdown aan
image
Als motiongedetecteerd word wordt de counter opgehoog.
En een zandloper gestart
image
Licht gaat aan na 2 detecties, start de flow die de counter weer naar nul zet


Deze reset dus de counter
image
20sec lang geen volgende detectie? Dan reset de counter
image

Heel erg bedankt, FKey, ga het vandaag uitproberen!

Ben er mee aan het stoeien geweest. Heb de teller ingebouwd, Bied meer mogelijkheden. Bedankt voor je hulp in deze.

Ik merk wel dat Homey steeds vaker steekjes (schakkel opdrachten enz.) laat vallen. Maar heb dan ondertussen ook veel apps draaien… Ik heb daarom mezelf een Pro cadeau gedaan.
Heb tevens de sensor hardware matig aangepast zodat kijkhoek kleiner is.

Nogmaals bedankt!!!

Weet je zeker dat dit aan homey ligt? Zijn het geen bugs in je flows??

Ik heb inmiddels homey een paar jaar. 22 apps geĂŻnstalleerd en # flows ?? Denk wel honderd
Tot nu toe nog geen structurele problemen kunnen ontdekken.
Eigenlijk altijd waren het bugs in flows (dan aan papertrails logging te traceren)

Eengoede reden is natuurlijk nooit weg :rofl: :wink:

Ik heb homey ook al tijdje maar mijn diepgang gaat niet zo ver…
Heb ruim 30 apps draaien en ook wel richting de 100 flows.
De oude homey gaat soort experimenteer homey worden. Om eea uit te proberen enz,
Vond de oplossing van jou een leuke uitdaging en wil me hier toch iets meer in gaan verdiepen. Hopelijk kan ik daar de nodige informatie over vergaren.

Mijn flows hebben nu wel een aantal veschillende schakelingen maar nog niet veel logica. Wat ik nu merk is dat in BV keuken met 7 Hue spotjes soms 5 of 6 van de 7 uit gaan. Dit gebeurt met willekeur welke aan blijft en na tweede maal flow starten die licht uit zet gaan ze wel uit.

Dat soort vervelende storingen heb ik last van…

Ik ben al wat meer op leeftijd en van het programmeren op de commodore 64 :cold_face:
Wat zijn “Papertrails logging”?

En nu op zoek naar info, veel info, en dan maar meer het diepe in springen naar mooiere flows :star_struck:

Bij Hue heb ik dat probleem (bijna) nooit. Ik gebruik de Hue hub, heb daarin kamers aangemaakt en elke kamer daarbij zijn de lampen die ik in 1 keer aan of uit wil zetten. In de hue app van philips(niet Homey) maak ik dan (links boven knop) een scene wat de lampen moeten doen(kleur, helderheid, welke lampen). De flow voor aanzetten is daarna simpel bij DAN kies ik in de hue app van Homey voor activeer een scene en kies de gemaakte scene. Voor het uitzetten kies ik bij DAN voor Zet alle lampen uit in een ruimte en kies de juiste kamer.

Schakel je ze via de hue hub? Of direct via homey?
Ik heb ze via de hue hub, dat is stabiel

mijn eerste computer was een VIC20 :smiley:

Papertrails is een app. Hiermee kan je vooriedere flow een logging maken.
Zo kan je eenvoudig zien of een flow inderdaad getriggered heeft…

Voeg papertrails kaarten toe aan je flow


Kijk in de settings van papertrails naar de logging:
image

Aangezien je toch al aardig wat flows geschreven hebt.
Zodra ze wat complexer worden krijg je behoefte aan meer structuur.
Ik heb eenpost geschreven waarin ik uitleg hoe ik mijn flows gestructureerd heb:
How to structure your flows

Fijn dat je me op weg helpt Fkey!!
Waardeer dit ten zeerste