Philips Hue outdoor sensor


Cheers!
Goed goan!

1 Like

Misschien zou Athom de eigen app moeten hernoemen naar “Philips Hue Bridge”.
Dan proberen gebruikers niet de bridge met de verkeerde Hue app te installeren.

1 Like

Helaas werd bij mij niet om de bridge gevraagd.
Hij zei alleen dat geen apparaten werden gevonden.

Voor die tijd eerst de hue activeren met account of is dat niet nodig?

Nee, niet nodig.
Succes.

Waar moet je de sensor configureren?
Ik bedoel in de Hue app (iOS) zie ik de outdoor sensor onder accessoireconfiguratie staan.
Als ik de schuifbalk uit zet dan doet de sensor het niet meer. Ook niet met de flows die ik via Homey heb gemaakt.
Maar in de configuratie (iOS) moet je een kamer selecteren en aangeven wat de sensor wanneer moet doen.
Hoe moet ik dat instellen?
Ik heb het gevoel dat de app (iOS) conflicteert met de app op Homey.

Ik wil dus vanuit de Hue (iOS) app geen actie maar alles via Homey.

Gewoon toevoegen aan een willekeurige ruimte maar er geen acties aan koppelen, dan doet de sensor niks binnen de hue app maar wel in homey. Heb het ook zo met een aantal hue sensoren.

Net wat Jan Willem zegt dat uitzetten is tevens te bedienen in homey met de als optie
Makkelijk voor als je een hond of huisdier hebt die je verlichting aanzet of kachel bediend snachts.
Of als je bewegingssensoren buiten hangen en de infrarood straling van de zon aanzien voor beweging.

Hallo Jan Willem,
Ik probeer dit ook, maar krijg Homey floes niet aan de praat. Ik heb de indruk dat de motion sensor in de Hue app niet in rust gaat, Ik heb de bediening nu gezet op “niks doen” maar daar kom ik niet verder mee. Ik wil dus de outdoor sensor - aangesloten op de hue-bridge - bedienen via de homey (advance) flow.
De flows weigeren dienst

Dan moet je natuurlijk de flow wel aanzetten. excuus

Even een vraagje, ik heb ook de Hue motion outdoor sensor gekocht, maar is dit via de Hue Hub, en dan via Homey?
Ik kan alleen kiezen voor aangezet en uitgezet in een flow.

edit:
Ik heb deze geïnstalleerd, maar als ik dan de sensor installeer wordt er gezegd er is geen bestaande app geïnstalleerd, en wordt er een onbekend apparaat geïnstalleerd .
https://homey.app/nl-nl/app/com.philips.hue.zigbee/Philips-Hue,-without-the-bridge/


onbekendzigbee

Wat doe ik fout?
Ik kan bij flows ook niet “Als” kiezen
Alleen bij “En” komt de Hue in het lijstje voor.
Ik heb de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar mocht niet helpen.

Hue model 9290030574

Het is uiteindelijk gelukt door de test versie van
Philips Hue without the bridge 2.0.48 te installeren. Deze pakte hem in één keer.

Via de Hue bridge en de Homey Philips Hue app.
Als ze goed geïnstalleerd zijn heb je de volgende opties in een nieuwe flow:

Goedemorgen,

Ik heb sinds kort ook de hue outdoor sensor en heb net als anderen er ook last van dat deze te gevoelig is. De sensor hangt op 2,3M hoogte boven mijn garagedeur en kijkt op mijn oprit en dus ook op het 4m verder gelegen voetpad en 7m verder gelegen weg. Alle fietsers en auto’s die passeren worden herkend. De bedoeling is dat deze pas aangaat wanneer je voor de deur staat. De sensor is via de hue bridge aangesloten. Nu dacht ik het probleem te kunnen ondervangen door de te checken of de sensor bv 5 seconden continu actief is, dan filter je auto’s en fietsers er uit. Nu lijkt de eigenschap te zijn dat de sensor wel extreem gevoelig en snel is bij het inschakelen, maar ook bij snelle bewegingen (kort voor de lens geweest) de sensor ca 12 seconden actief blijft. Een filter programmeren wat pas actief wordt nadat de sensor tenminste 5 seconden beweging ziet gaat niet werken, dit zouden tenminste 12 tot 15 seconden moeten zijn wat best lang is.

Herkennen jullie dat?
Aanvullend, hebben jullie ervaring met het deels afdekken van de sensor?

Ik heb zelf aan de binnenkant van de lens tape geplakt. Ik had namelijk last van de takken van de bomen. Ik weet niet hoe goed het dit nog functioneert als de bomen bladeren hebben. Daarnaast heb ik er 2 zodat het pas in mijn flow getriggeert wordt als beide aktief wordt.

Om tape binnenin te plaatsen, verwijder de achterkap totdat je de batterij ziet. Ga met een schroevendraaier aan de kant van de batterij tussen buitenbehuizing en de binnenbehuizing (Je kan redelijk goed zien dat de binnenframe in de behuizing is gedrukt.) Nu voel en hoor je dat er iets los komt. Doe dit ook voor de andere kant. Nu doe je per kant stukje voor stukje. Als de binnenbehuizing eruit is zie je de witte lens. Plaats tape of verf de kant die niks moet zien. Als je terug plaats, zorg dat de lens op dezelfde manier terug wordt geplaatst. Anders gaat hij lekken. Boven zie je in de behuizing 2 nokjes en langs de witte lens 2 gaatjes. De sensor moet naar beneden wijzen bij terugplaatsen. Als alles is gebeurt en goed is geplaatst druk je alles terug en hoor je als alles goed is aan beide kanten klikken.

Succes.

Dank je, ik ga het eens bekijken. Sensoren van Steinel hebben soms afdek hulpjes, maar dat is ook niet alles. Ik heb daar met vorige sensoren ook veel last van gehad dat bomen i.c.m. wind de sensor herhaald activeerde. Dat was met een grote halogeen buislamp en daar wordt je niet vrolijk van. Deze buizen gingen ook telkens kapot daardoor.

Je hebt ook led die halogeen vervangt. Die gaan langer mee. Maar of ze net zo scherp zijn?
1975299696

Er hang nu een nieuwe Philips hue schijnwerper. Heb de sensor nu aan de buitenkant met zwarte isolatie tape afgeplakt en nu werk dat een stuk beter. Hij reageert niet meer op auto’s. Nu merk ik alleen dat hij ‘s nachts buiten bereik is geraakt van mijn hue bridge. Heb je hem wel via de homey gekoppeld? Mijn nieuwe sensor werd als zigbeee apparaat herkend, maar ik heb het idee dat de homey pro een betere dekking heeft dan de hue bridge.