Homey Community Forum

Picnic app

In de Homey app store staat de Picnic app, van die handige thuisbezorgsupermarkt. Nu bestellen we daar regelmatig, maar ik kan nog niet echt toepassingen bedenken voor de Homey.
Ik ben daarom heel benieuwd wie er al gebruik van deze app maken en op welke manier.

1 Like

Heb ik me in het verleden ook al eens afgevraagd. Kon ze toen ook niet zo goed bedenken.
Hoewel ik het werk van de developer ntuurlijk enorm waardeer.

En; binnenkort verdwijnt Homey Speech, dus de functie om via speech iets op je lijstje te zetten gaat dan ook wegvallen (zelf overigens ook nooit gebruikt…)

De dev hier.

Ik heb hem aanvankelijk gemaakt om via spraakbesturing producten aan je winkelwagen toe te voegen via spraak, helaas is dit inderdaad binnenkort niet meer van toepassing.

Ik heb later nog wat triggers toegevoegd die je bijvoorbeeld kan gebruiken om de buitenlamp of hallamp aan te zetten (of de deur van slot te halen) in de tijdspannen van aflevering.

Daarnaast kan je recepten toevoegen zodat je alle producten voor een bepaalde maaltijd in 1 keer kan toevoegen, persoonlijk zou ik deze feature graag in de picnic app zelf hebben.

Op dit moment zijn er 148 gebruikers van de app en heb ik geen inzicht hoe ze hem gebruiken. Zelf gebruik ik hem ook nog maar beperkt, maar de ondersteuning is niet veel werk, dus laat ik hem voor nu in de appstore staan.

3 Likes

Helemaal goed; dank je wel!
Zou inderdaad ook graag dat soort functionaliteit in de Picnic app zelf zien. Net als bijv het scannen van een streepjescode om een product op je lijstje te zetten.

Je voorbeeld om de buitenlamp aan te zetten als de bezorger onderweg is, is natuurlijk wel een leuke!
Thx!

Super dev! :slight_smile:

Ik had de app ook maar kon er ook niets mee bedenken. Ik gebruik Picnic ook niet meer maar ik zou me wel voor kunnen stellen dat je triggers hebt met elk moment van de bezorging. Hoewel de app dat zelf ook wel doet natuurlijk.

Leuk idee, buitenlamp aan als Picnic voor de deur staat, maar voor mij niet van toepassing bij gebrek aan een buitenlamp. :wink:
Bedankt voor jullie reacties en de developer voor het ontwikkelen uiteraard!