Rolluiken sluiten met open weather app

Ik heb twee rolluiken met kaku, werkt goed in flows met vaste tijden en in combinatie met andere flows.

Nu wil ik ze laten sluiten met info van de openweather app.
Als ik de flow test loopt het. Maar verder doet hij niets. Onderstaand screen shots.
Iemand een idee wat ik fout doe?

En zit dat eerste kaartje misschien ook in de app zelf? Omdat je nu een logica kaartje gebruikt als trigger? Dat is een variabele, zet je die variabele ook nog ergens in een andere flow?

Nee, dat niet. Ik vind het gedeelte met tags nog steeds erg ingewikkeld.
Ik heb in logica een waarde bewolking 60 aangemaakt. Had rond gekeken op het forum maar misschien nog niet helemaal begrepen.

Dan gaat deze flow niet werken. Ik gebruik de app zelf niet dus misschien kan iemand anders even kijken wat hier voor de beste trigger zou kunnen zijn.

ik gebruik dark sky als weer app in homey, hiermee lukt het wel. deze heeft de trigger als de bewolking veranderd.

Bedankt voor je reactie. Werkt deze app ook op een ingestelde locatie zoals openweather.

Ik heb de flow met de opmerking van Roco als volgt aangepast (en nu in Homey Flow gemaakt)

Zoals ik al zei gebruik ik de app zelf niet maar ik zie dan je in de eerste kolom het kaartje “Actueel weerbericht” gebruikt en in de middelste kolom het kaartje “Voorspelling”.
Klopt dat wel?

1 Like

Volgens mij niet. Dit moet denk ik actueel zijn

2 Likes

Ok. Scherp van jullie. Had ik dus niet gezien. Ga nog een poging wagen. Hartelijk dank voor het meedenken / meekijken.

2 Likes

Aangepast. Zijn nu omlaag, afwachten wat er gebeurt als het bewolkt raakt. :slight_smile:

1 Like

Dit is de aanpassing. Gisteren werkte het, ook toen het bewolkt raakte (andere flow)
Helaas gingen de luiken vanochtend niet dicht, ziet iemand nog een fout?

Dat ligt er aan hoe bewolkt het was om kwart over 10 vanmorgen? Deze flow triggerd alleen maar smorgens om kwart over 10 en ook maar eenmalig.

Dat is ook de bedoeling. Twee andere flows zorgen bij verandering dat ze weer omhoog en eventueel weer omlaag gaan. Gisteren was het goed weer daarvoor. Om kwart over tien was het zonnig en gingen ze omlaag. In de middag raakte het bewolkt en zelfs regen gingen ze netjes omhoog. Daarna brak de zon weer door en gingen ze netjes dicht. Vanochtend was het zonnig, slechts 25% bewolking maar er gebeurde niets.
Wel bij het handmatig starten van de flow.

Ik ben bang dat we OWM voor de bewolking met een korrel(tje) zout moeten nemen. Gisteren begon ik al te twijfelen over de hoge bewolkingsgraad van OWM terwijl het toch niet echt bewolkt was, vandaag is het strakblauw en OWM zegt dat er 90% bewolking is…

Ik was inmiddels overgestapt naar Darksky. Hier had ik de omgekeerde situatie. Zaterdag plenste en onweerde het en was er vlgs de app 14 % bewolking. Nu gebruik ik de opbrengst van de zonnepanelen. So far so good

Kijk eens naar https://community.homey.app/t/weerlive-punt-nl/12243
Ik gebruik dit al een paar jaar en werkt naar volle tevredenheid icm Hue sensoren die de Lux waarde meten. Je kan het natuurlijk ook wat minder uitgebreid maken :smiley:

1 Like

Sorry, you don’t have access to that topic!

It’s in Dutch:
Zelf gebruik ik Hue motion sensors icm met de bewolking status van http://weerlive.nl/delen.php Weerlive ververst o.a elke 10 minuten de bewolkings status in tekst. Door deze elke 10 minuten op te halen en deze in de flow te gebruiken voorkom ik dat de rolluiken continu omlaag of omhoog gaan als er wolk langs komt…

Ik weet dat het in het NL is, maar ik krijg dat als directe foutmelding te zien wanneer ik die link probeer te openen.
Ik vind ook geen app weerlive in de appstore… Hoe doe je dat dan precies met die weerlive API?

weerlive.nl is geen app maar een website waar je middels een api key het weer kan ophalen in de vorm van een json file. De api key is gratis na registratie.
Uit die json kun je de oa de bewolkingstatus ophalen met de app http request, ik gebruik deze url:http://weerlive.nl/api/json-data-10min.php?key=&locatie=
Op de website staat hoe je de api kan gebruiken.

1 Like