Simpele toelichting app countdown gezocht

Deze heb ik gedownload maar dan…

Moet ik dan in de app diverse zandlopers aanmaken bijv gang 30 seconden, badkamer 20 sec

Is de volgende stap dan in de flow van verlichting gang deze zandlopers op te roepen?

En dan ook weer voor te zorgen dat de lampen in de gang dus uitgaan naar 30 sec? Een aparte flow?
Las ook iets over variabelen…
Wil iemand mij dat in stappen toelichten?

Sorry als jullie dit dom vinden maar ik ben een newbee van 65 lentes jong. Ik vind het al heel wat dat ik al een aantal flows heb werken maar dat moet mooier.

In countdown maak je idd zandlopers aan. Bijv gang timer of kamer timer. Je geeft ze dus een herkenbare naam voor iedere flow waarin je het gaat gebruiken. De tijd stel je niet in in de app, maar doe je in de flows.

Voorbeeld: als beweging in de gang, dan licht gang aan en stop gang timer

als beweging in de gang uitgaat, dan start gang timer, 90 seconden.

Tweede flow; als gang timer leeg is, dan licht gang uit

Variabelen maak je in Logic(ingebouwd in Homey)of Better Logic(aparte app). Je maakt een variabele aan en geeft die een naam en het soort variabele dat je wilt gebruiken, bijv een nummer variabele of een ja/nee variabele.

Voorbeeld: naam logic variabele; brievenbus gevuld, soort: ja/nee

Flow: als beweging gedetecteerd, dan zet variabele brievenbus gevuld op ja

Flow: als logic variabele brievenbus gevuld is ja, dan knipper lichten oprit paars

En @Nelleke_nl we zijn hier om elkaar te helpen niet waar?

2 Likes

Wellicht wil je voor het Schakelen van lampen met een bewegingsmelder ook eens naar de app ‘timer’ kijken. Hiermee kun je met een minimaal aantal flows het beoogde doel bereiken.
https://apps.athom.com/app/com.synplyworks.thenmore

1 Like

Hallo Nelleke, welkom! Wat super leuk dat je een homey hebt. Inderdaad zijn we hier om elkaar te helpen. Wat Driesk oppert is denk ik de meest ideale vorm. Een bewegingssensor maakt naar mijn bescheiden mening het leven makkelijker en leuker spelen met Homey. Dan kun je in de flow de tijdsduur aangeven voordat de lamp weer uitgaat … je zou kunnen experimenteren met een Ikea bewegingssensor en een smart powerplug.

Bedankt en inderdaad op YouTube is erg veel te vinden en vooral te zien. Heb inmiddels de eerste flows voor de led strip inclusief verschillende kleuren afhankelijk van tijd ingesteld. Wel erg verslavend :joy:

Nieuwe test-versie van de countdown app is live: https://homey.app/nl-nl/app/homey.countdown/Countdown-timers/test/

Dit geeft de mogelijkheid een timer te pauzeren / hervatten en lost een bug op waarbij een timer is leeg kaart ten onrechte ge-triggered werd als een timer handmatig gestopt word.

1 Like

Graag zou ik de volgende situatie in een flow willen maar ik weet niet juist hoe countdown of timer te integreren.
Zolang mijn thermostaat in de modus verhitten is, de homey ring rood
Als de thermostaat in modus uit is/verandert: de homey ring 30 seconden groen.

Voor de groene situatie heb ik al een eenvoudige flow aangemaakt, maar de rode situatie lijkt (voor mij toch) iets complexer.
Ik denk in de richting van: laat een timer aftellen van 20 seconden, bij 1 controleren of de situatie nog “verhitten” is. Zo ja, tel opnieuw af van 20 en anders leeg of mijn groene flow starten.

Dank om mee te denken!