Homey Community Forum

Smart presence

He @Peter_Kawa & @Ilja_van_den_Bos

Ik gebruik al 3 jaar SP zonder problemen. ondertussen met een iphoneXR en 12 pro. hiervoor Samsung A5 en Iphone X

Deze instellingen:

Wellicht helpt dat?

Dank je. Bij mij is echter “mijn telefoon niet op wifi” onregelmatig ongelijk aan “ik ben niet thuis”. Ik pruts nogal veel :wink:
Ik gebruik liever locatie en beacons gecombineerd.

Goedemorgen, zo gebruikte ik SP ook. Het probleem met deze instelling is dat het een kwartier duurt voordat iedereen is weg gemeld wordt. Als je op basis hiervan een alarm in wilt stellen of je stofzuiger wil activeren is de kans groot dat je huis al leeg is of dat je al weer thuis bent. :grinning:

Haha, daarom heb ik een knop bij de achterdeur die de “laatste persoon vertrekt” flow start als de laatste persoon vertrekt. Op gps zou je ook een vertraging hebben. Met beacons ben je het snelste denk ik

@matrover, @Peter_Kawa Het einde van SP met de deursensor nadert.

Als de SP instellingen op bv 150 seconde staat flipperen de toestellen er op los.
Door de deursensor toe te voegen voorkom je dit. Echter als ik de deur uit ga en een ander toestel binnen dezelfde tijd flippert wordt ook deze afwezig gemeld.

Een ander nadeel is een langere vertraging dan de zandloper duurt. Bijvoorbeeld, ruiten krabben, eerst de poort open doen en dan pas de scooter pakken en dergelijke.

Tot slot is lijkt de afwezigheidsmelding ook niet consistent. Ga ik bijvoorbeeld binnen de gestelde duur offline wordt ik soms toch niet afwezig gemeld. Ook als we met zn tweeen vertrekken wordt er maar een afwezig gemeld. Kan Homey twee timers tegelijk starten of moet daar een vertraging in van 5 sec?

Al even gekeken naar de alternatieven…Homey Geo is geen oplossing want de app staat niet op alle toestellen of locatie voorziening staat niet aan. Toch maar even kijken naar de beacon oplossing aan de sleutelbossen en anders terug naar de oude instellingen zoals matrover ook beschrijft en de langere duur voor iedereen is weg accepteren. :cry:

1 Like