Speakertje voor deurbel

Ja dat kan. Met de onvif app kan je de deurbel triggeren. Dat wordt gezien door de trigger “Visitor” op homey.
Om geluid te spelen via de google home mini gebruik je de soundboard app op homey.
Met deze app zet je een geluids-bestand op je homey.
Als je dan deze link volgt kan je geluiden afspelen via de google chromecast app op homey. Zo doe ik dat ook en werkt perfect.

2 Likes

Ik heb nu ouderwetse deurbel aan een zwave module gehangen. Dat signaal stuurt net als bij jou een geluid via soundboard naar een Google mini.
Heb jij nu ook dat de mini eerst verbinding maakt en dan pas de bel laat gaan. Dus 5 a 10 seconden vertraagd. Hoor de visite al klagen dat onze bel het niet doet hahaha.

Maar ik wil dit wel graag zo kort mogelijke respons word. Ik stuur de bel ook door naar sonos maar dit is nagenoeg even traag.

Misschien iemand een tip/oplossing hiervoor?

Dat werkte voor mij ook traag of soms kwam het signaal zelfs niet door. Ik heb het nu via home assistant gedaan. Omslachtig, maar feiloos. Die pikt het signaal van reolink op en die geeft het door aan homey via de home assistant community app. In de toekomst wil ik kijken of het kan via een webhook met gebruik makend van de reolink api.

Ik ben er ook bang voor dat dit project in de prullenbak moet. Eerst nog eens verder troubleshooten. Dank voor je antwoord zover.

1 Like