Spotify account niet correct gekoppeld met Sonos

Hi allen,

Dit is een hele erge long shot, maar ik vraag me af of wellicht dit met Homey te maken heeft. Ik kan het me bijna niet voorstellen maar toch! Ik kan ook echt nergens op internet de oplossing vinden dat werkt.

Ik heb net een Sonos beam aangeschaft en wil deze met stem besturen via Google Assistant. Dit blijkt echt onmogelijk te zijn. Ik blijf maar de melding krijgen: “je spotify premium account is niet correct gekoppeld”. Om te koppelen moet ik dezelfde inlog van Google assistent en spotify premium gebruiken. Dit heb ik echter gedaan. Zowel als ik het via mijn account probeer en (na een reset) via die van mijn vriendin krijg ik dezelfde melding.

wat ik al heb geprobeerd:

• factory reset

• verwijderen en opnieuw installeren spotify

• verwijderen en opnieuw installeren Google assistent

• verwijderen en opnieuw installeren sonos

wat ik ook doe, ik blijf deze melding krijgen, ondanks dat ik ZEKER weet dat al mijn accounts via dezelfde mail zijn aangemeld. Ik sta echt op het punt de beam weer terug te sturen. Kan dit wellicht met homey te maken hebben? Ik heb deze nu ook helemaal niet meer aan Sonos gekoppeld dus kan het me bijna niet voorstellen.

heeft iemand wellicht de oplossing?

veel dank!

Ik denk dat je beter kan informeren bij de support afdeling van Sonos.
Dit klinkt als een bug bij Sonos (of Google).

Even voor de zekerheid,
Je hebt dus je Spotify premium account in je Sonos account (in de sonos app als service toegevoegd) gekoppeld en in je Google Home / Assistent instellingen heb je datzelfde account ook daar gekoppeld? en je hebt ook je Sonos aan je Google gekoppeld?.

Dank, het is gisteren na 10(!) uur proberen gelukt :). Ik heb de Google assistent app, spotify en de Sonos app moeten verwijderen, nieuw account voor Sonos moeten aanmaken, de apparaten naar een andere kamer moeten verwijzen in de Google home app en daar een andere naam geven en toen deed die het ineens!

Vaag maar iig niet Homey gerelateerd dus. :+1:t2: