Homey Community Forum

Ta bort Zigbee

Helt plötsligt slutade 2 av mina väggströmbrytare att kommunicera med Homey.
Det står bara “Device Unavilable”
Har försökt att ta bort dem och lägga dem på nytt men gav upp till slut.
När jag tar bort dem så står det på den ena att jag skall sötta den i pair mode när jag tar bort den, vilket hjälper ingenting.
Den andra säger något om att could_not_find_zigbee_shepherd.
Någon som har några förslag?

Jag vet inte vad just ditt problem är men det går att ta bort enheter om du loggar in på http://developer.athom.com/tools/devices
Längs upp till höger har varje en soptunna du kan klicka på.

Skall testa. Inte gjort några djupdykning just där. Tydligen skulle man kunna lägga till en IR device den vägen eftersom Athom togit bort IR funktionen i nain, men lyckades aldrig kunna skapa IR sändare.
Varit nått galet med xiaomi brytare förr har jag läst. Alt började ned att jag la till en ny 2-vägs brytare.

Testade idag men på just dem 2 enheter finns ingen papperskorg .så dem verkar va borta men endå är kvar.
Så kanske testa lägga till dem på nytt men finns risk att dem också kommer krascha så har jag till slut massa brytare som inte fungerar

Har du testat att stänga av strömmen i en kvart?

I Homey eller i kontakterna
?

Homey

Den lör 25 maj 2019 12:07Andreas Jurkian via Homey Community Forum athom@discoursemail.com skrev:

Nej men testar :blush:

Stängde ner i 40min och det är samma fel samt samma error när jag försöker ta bort den via appen.
Lustigt att den tredje brytaren fungerar som den skall.
Kanske något med xiaomi appen