Tijd word genegeerd in EN gedeelte

Hallo allemaal. Deze week heeft de Domoticz plaats moeten maken voor Homey. Tot nu toe heeft Homey praktisch alles overgenomen. Ik stuit alleen op een probleem. Hopelijk heeft iemand een antwoord.
Als: zone word actief
En: het is na 01:00
En: voor zonsopgang
Dan: zet woonkamer verlichting aan.

Deze flow werkt, maar negeert compleet de EN gedeelte waardoor hij continu dit doet. Is dit een bug of gebruik ik de verkeerde voorwaarden bij de EN gedeelte?

Bedankt voor je input!

Kun je de flow zelf delen? Mijn eerste gok is dat er een or staat in het en gedeelte.

Zou hem willen delen is het niet dat ik een workaround heb gemaakt.
Er staat iig geen OF/OR tussen beide tijden. Ze staan direct onder elkaar in de genoemde volgorde.

Dan gok ik dat voor zonsopgang niet los gebruikt kan worden omdat b.v. 23:00 ook als voor zonsopgang geldt? Na zonsondergang toevoegen? Klinkt dubbelop, maar zou me ook weer niet verbazen omdat tussen zonsondergang en opkomst anders niet werkt.
Edit: of wil je ‘s avonds ook niet? Dan wordt het tricky ik zou dan b.v. voor 10::00 toevoegen.

Wat OP volgens mij wil is dit: “als tussen 1 uur 's nachts en zonsopkomst zone X actief wordt, dan moet de woonkamerverlichting aan”.

Ik denk niet dat dat kan met één flow, omdat zonnestanden en tijden een ander reset-moment hebben (zonnestanden telkens bij opkomst en ondergang, tijden om 12 uur 's nachts). De getoonde flow zal daardoor triggeren ńa zonsondergang maar vóór 12 uur 's nachts (want dan is het immers nog steeds “na 01:00” en “voor zonsopkomst”).

Een workaround zou zijn om de betreffende flow om 12 uur 's nachts pas aan te zetten, en bij zonsopkomst weer uit. Dat moet dan vanuit twee andere flows gebeuren.

image

Okay! Dat is duidelijk dan. Ik heb nu als oplossing een virtuele knop die ik aanzet om 01.00u en bij zonsopgang weer uit. Die knop gebruik ik dan weer in het EN gedeelte. Was bij Domoticz blockly gewend waar dit wel mogelijk was.
Bedankt iedereen voor het meedenken!