Trådfri fjärr och Homey?

Hej!

Har precis installerat min Homey men får inte rätt på Ikeas Trådfri. Har en fjärrkontroll som funkar men Homey verkar inte kunna hitta min lampa om fjärren är konfigurerad till lampan.
Antingen måste jag ha lampan via Homey eller via fjärrkontrollen, inte båda!

Har provat flera gånger och köra en reset men felet kvarstår. Finns det ingen möjlighet att köra med båda?

Jag har inga Trådfri-prylar så jag har säkert fel men kan du inte para ihop lampa och fjärr mot Homey, och inte mot varandra, och sedan styra lampan via fjärren med olika Flow?

Saxat från IKEAs hemsida:

Jag kan inte få två olika styrenheter att kontrollera samma grupp av ljuskällor samtidigt.

Du kan bara kontrollera en grupp av ljuskällor med 1 styrenhet.

Det tolkar jag som att en lampa bara kan vara parad mot en kontroll, fråga IKEA lär ju inte vara någon idé.
Tyvärr tror jag inte det funkar att para fjärren mot Homey, det är i alla fall så jag förstått de svar jag hittat här på forumet. Många har frågat efter det och det lät inte omöjligt att det kommer en lösning men ingen har lovat något och oavsett skall man aldrig hänga några stora förhoppningar på eventuella uppdateringar av det slaget.

Ok, tack för svaret. Trisst att man inte kan använda både Homey och Trådfri fjärkontroll.

Hej
Det går att styra från både homey och fjärr med om man kan leva med lite begränsad funktion se IKEA, trådfri, Tuneable E27 och Float panel. tappar kontakten. Och andra funderingar