Tradfri gu-10 en philips motions sensor

We zijn net overgestapt van homewizard naar homey.
Echter merk ik een hoop installatie problemen met de homey. Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen!

  1. We hebben een redelijk grote woning en hebben ongeveer 100 gu-10 spots langs de muren. Deze willen we laten dimmen. Hierdoor hebben we gekozen voor de tradfri gu10 spotjes die je kan koppelen met de homey.
    Na veel gestoei is het gelukt 1 lampje rechtstreeks te koppelen met de homey. Echter geeft hij nu bij alle andere lampjes een foutmelding: duplicate device.
    Is dit een bekend probleem of moet ik de lampjes op een andere manier koppelen?

  2. De hue motion sensor koppelen goed met de homey. Echter kan je diverse waardes instellen.
    Nu wil ik het zo instellen dat zolang de sensor een beweging ziet, dat de lamp aan blijft staan.
    Nu schakelt de homey na een paar seconde de lamp weer automatisch uit, en dan na een paar seconde weer aan.

  3. Ik heb een ring 2 deurbel gekocht, om deze te koppelen. Helaas kwam ik er achter dat deze niet te koppelen is met de homey. Echter wel de ring pro deurbel. Is er een idee wanneer de ring 2 toegevoeg word aan homey?

  1. Er zijn een heleboel posts over het koppelen van IKEA lampen.
    Lang verhaal kort: Eerst lamp resetten door hem 7x aan en uit te zetten. Dan toevoegen. Als de eerste lamp toegevoegd is, die lamp van de stroom afhalen en de volgende proberen.

  2. Kan je een screenshot posten van de flow die je hiervoor gemaakt hebt?

  3. Hoe kwam je er achter dat de v2 het niet doet en de Pro wel?

Voor de motion flows kan je ook eens hier kijken.

Dan heb ik ernaast precies dezelfde gemaakt, alleen dan andersom.:
Bewegingsmelder schakelt uit, vertraging 70 sec.

Voor de tradfri, had ik de eerst gekoppelde al uit staan. De overige wilde dus niet gekoppeld worden, ik heb er ruim 8 geprobeerd.

De deurbel kon je niet aanvinken in de ring app.
Maar nu lees ik net dat de nest beter werkt.
Hiervoor kan ik de app niet vinden in de homey app store.

1 post boven die van jouw staat een leuke link naar een uitleg over een motion flow.

Dan ga ik er ook even van uit dat je ze alle 8 eerst gereset hebt voordat je ze probeerde toe te voegen?

De Ring toevoegen doe je door Video Doorbell te kiezen en dan gaat hij daarna zelf op zoek naar aangesloten devices. En dan zie je daarna je V2 staan die je niet aan kan vinken?
Welke Ring app versie heb je op je Homey staan?

Top! Ga ik eens bekijken!
Want merk wel dat het nu werkt zoals het zou moeten werken.

Ik heb deze niet allemaal gereset een stuk of 3 wel. Echter is het resetten van de lampen drama, daar ik dit direct in het plafond doet.

Hier onder de foto van ring:

Das een bekend verhaal maar zonder te resetten gaat het je niet lukken. Ik heb er een apart spotje voor met een snoerschakelaar. Haast geen doen, dat klopt!

Een apparaat toevoegen en dan de doorbell kiezen?

Ow en zorgen dat 2FA uit staat want anders gaat het niet werken.

Ok, dan ga ik dat eens proberen. Is ditzelfde een probleem met philips hue gu10?
Want om dit 100x te doen, is wel erg veel werk.
Tevens denk ik dat het beter is om juist dan weer alles van hue te nemen daar het denk ik degelijker is… ?

In de ring app heb ik dit inderdaad geprobeerd, maar hij maakte geen verbinding met de ring 2.

Heb jij ook ervaring met nest? Want daarvan zie ik geen app in de appstore staan van de homey.
Ik las dat je ook met de ring geen snapshots kon maken, en met de nest wel.

Dat vind ik zeker! Kost iets meer, heb je ook wat. Maar om nou 100 spotjes op de Homey direct aan te sluiten ga je problemen mee krijgen denk ik. Dan zou ik (persoonlijke mening) dat liever via 2 Hue bridges aansluiten op Homey.

2FA uit staan?

En waar las je dat?

Ok, en die philips bridge die koppel je dan weer aan de homey? Of hoe werkt dat precies dan?

Waar kan ik die 2fa vinden om deze uit te schakelen? Werkt ring 2 dan wel?

Ik las dat in een forum bij homey. Dat het beeldkwaliteit beter is van de nest en het voordeel is dat je bij nest wel een snapshot kan maken.

Correct. Daarna kan je in Homey al je lampen bedienen maar ook de scenes die je in de Hue bridge kan maken bijvoorbeeld.

Dit is Two Factor Authentication en is te vinden in de account settings van je Ring. Dus niet in Homey maar in je Ring account. Als deze optie aangevinkt is gaat de Homey Ring app niet werken en zal dus uitgeschakeld moeten worden om wel te werken.

Zoals aangegeven in de post boven die van jouw is er zeker wel een screenshot te maken met de Ring. Ik heb zelf geen ervaring met de Nest maar kan je wel zeggen dat ik zeer tevreden ben met de Ring.

Nest wordt niet meer ondersteund door Homey. De app is ook niet meer te vinden in de appstore.

Ok super bedankt. Ik ga het van de week nogmaals proberen. Ik zal hiervan een update geven!