Tuya zigbee sensoren koppelen?

Ik heb een aantal Tuya zigbee sensoren (o.a. temperatuur en luchtvochtigheid (TT001-ZA), motion (TP001-ZA) en deurcontact (TM001-ZA)) welke ik graag zou willen koppelen aan Homey. Is er iets van een zigbee discovery mode? Of wat is het beste startpunt om een app te ontwikkelen voor deze sensoren? Ik ben wat dat betreft vrij nieuw met onbekende zigbee devices :slight_smile:

Ik heb overigens wel wat technische informatie kunnen vinden over de sensoren zelf:

Groeten,

Bart

1 Like

Die zien er allemaal verdacht hetzelfde uit als de Xiaomi Aqara Zigbee apparaten. Je zou kunnen proberen of de app daarvoor werkt.

Dat vond ik ook en dat heb ik ook geprobeerd natuurlijk.
Tijdens het pairen wordt het apparaat wel gevonden maar uiteindelijk geeft de app aan:

“Er is geen Homey App gevonden voor dit apparaat.
Het apparaat is toegevoegd as Simpel Zigbee apparaat”

Vervolgens staat de sensor als aan/uit knop in de lijst als ‘Onbekend Zigbee apparaat’.

Dan hebben ze kennelijk wel een andere identifier. Misschien dat @TedTolboom even mee kan kijken? Zou het bv een optie zijn om die apparaten aan de Aqara app toe te voegen?

@TedTolboom bedoel je waarschijnlijk :upside_down_face:

1 Like

Die ja :stuck_out_tongue_winking_eye:

Zigbee en sensoren… ?

De Aqara app kan een goede referentie zijn, maar ik ga daar geen andere merken aan toevoegen…

Welke ID’s worden getoond in de geavanceerde instellingen van het Simpel Zigbee apparaat?

Dit zijn de screenshots van de apparaten:

deursensor:

motion sensor:

temp sensor:

So no commonality with Xiaomi / Aqara (other then being a Zigbee sensor)…
Strange to see that the ManufacturerID is also changing; appears like a random string of characters.

I just published an app that supports these devices, starting with the Temperature & Humidity sensor.
It looks like every White label company have their own string after the producent ID but I have not been able to test more than one device of each kind so this can be interesting to handle.

The white label I made the app for is the Nordic company Malmbergs but seeing this I might change that to a general Tuya Zigbee app instead.

1 Like

If it are these devices they really look identical:

Edit: There is now a Tuya Zigbee app in the App store, every White Label Brand have a specific manufacturername that needs to be added to the app. So if your device does not work, post a comment in the thread below.

Further discussions in English here: Tuya Zigbee App

@Bart_v_R, what Brand is that? I have added the T&H Sensor to the app.

Hi Johan
Any chance you can add the Tuya radiator valve ?

Thanks
Ron

I bought

Is there any hope of getting it to work? It links to the Tuya app…

1 Like

Hi, I bought the same and have the same problem. In the Tuya Zigbee app it’s added as unknown zigbee device.
Did you get it work already?