Van google home, domoticz naar homey

Beste allemaal,

Ik heb forum even afgezocht maar het antwoord nog niet gevonden. Ik ben nieuw hier ( net mijn homey 1 dag thuis) dus misschien niet goed gezocht.

Ik heb al mijn verlichtingen en devices in google home staan. Deze worden via domiticz en controlicz gestuurd naar mijn google home.
Mijn vraag:
Moet ik eerst alle lampen en devices uit google home halen voor dat ik homey en google ga koppelen?
Want als ik GH en Homey nu zou koppelen zou alles er dubbel in komen te staan toch?
Ik heb al veel nu in Homey gezet ( wat werkt dat toe nu toe lekker zeg) maar twijfel dus even hoe ik de rest over moeten zetten.
Ik heb de koppeling met tuya/smartlife al weggehaald uit GH.
Graag wat advies.

Bedankt,
Wouter

Je gaat idd alles dubbel zien in GH. Op zich geen probleem, maar wat ik had dat ik daardoor elke keer een foutmelding kreeg dat sommige apparaten niet bereikbaar zijn terwijl bijv. de lampen wel aan/uit gingen bij commando. Heel irritant dus.

Heb na een zoektocht wel gevonden dat het bij sommige (ook voor sommige tijdelijk) heeft geholpen door de homey of de huidige apparaten in een tweede woning in GH te plaatsen. Werkte bij mij niet.

Aangezien ik GH vooral gebruik voor de hue lampen, heb ik maar de koppeling met Homey verwijderd. Helaas, maar beter dan elke keer een foutmelding bij een commando terwijl hij wel de commando uitvoert.

Maar blijf dit topic even volgen, wellicht heeft iemand een goede oplossing. Dan zal ik GH ook weer koppelen aan Homey.

Ik heb trouwens dezelfde route bewandeld (GH-Domoticz-Homey) en moet wel zeggen voor de rest is Homey echt een verademing tov Domoticz. Vind ik zelf dan…

Oke, dus mijn aanname dat alles dubbel zou komen is dus correct. Ik wil GH wel blijven gebruiken dus ik ga eerst maar eens zorgen dat alle devices die ik in Homey krijg verwijder uit GH, en daarna pas koppelen.
Alles wat ik niet in homey kan krijgen, oa mijn switchbot gordijnen laat ik in google staan.
Keep you posted.

Andere tips en hints zijn zeer welkom

Nog getest?

ja ik heb alles uit GH gehaald. Toen gekoppeld en sync gedaan.
Alles staat er netjes 1x in en werkt.

Ok top, dus geen foutmeldingen bij commando’s?

Ga het ook maar eens proberen weer vanavond.

Even voor de zekerheid: eerst alles (wat ook in Homey staat) verwijderen en dan alleen Homey toevoegen?

toen ik afgelopen week mijn homey kreeg heb ik domiticz uitgezet, daar kreeg mijn google alle informatie van. Google alle devices weggehaald.
Homey gevuld > homey met google verbonden > sync.

1 Like