Van mijn lichtschakelaar een smart schakelaar maken

In de meterkast zitten verschillende schakelaars voor de buitenverlichting. Hiervan wil ik smartschakelaars maken die ik via mijn Homey kan regelen. Ik kan nergens vinden welke smartschakelaar ik kan gebruiken om in deze opbouwdozen met dubbele schakelaar te plaatsen. De lampen zelf bevinden zich > 30 m van het huis af. Wie heeft een idee? Zie foto.

Lijkt me dat de fibaro switch 2 hiervoor geschikt is.
Je kunt de schakelaars blijven gebruiken maar ook homey de boel laten besturenw

Of een Qubino ZMN-HBD1 die schakelt net als de eerder genoemde Fibaro ook 2 inputs/outputs met eventueel behoud van de huidige fysieke schakelaars.

Zelf heb ik ook een probleem met het slim maken van opbouw schakelaar maar bij mij was er niet genoeg ruimte in de schakelaar om de switch 2 in te bouwen.

Als iemand daar een oplossing voor heeft dan hoor ik het ook graag.

Een beetje afhankelijk van hoe/of je lamp in elkaar steekt, maar soms kan je de switch ook bij de lamp inbouwen in plaats van bij de schakelaar of in de centraaldoos als de draden daarnaartoe lopen.

Wellicht is dit een idee. Heb een verdeeldoos van waaruit ik een kabel met stekker heb aangesloten op een smartplug. De kabel met stekker heeft de stroom bij mij voor de vijverpomp en de buitenverlichting, die zijn dan weer ingeplugged op de smartplug. De verlichting op een Innr smartplug die ik aan de Hue bridge heb gehangen, waardoor ze weer in de Hue App zitten. De vijverpomp op een Zwave plug.