Verandering van ip6 naar ip4?

Hi Allen,

Totale noob hier qua internet. Vanmiddag heeft Ziggo op hun aanraden mijn “ip6” naar “ip4” veranderd om iets werkend te krijgen. Zij zeiden dat dit in de avond zou veranderen. Nu merk ik nu ineens dat alle apparaten die aan homey gekoppeld zijn in de app minder stabiel zijn (chromecasten werden ineens ontkoppeld en lampen ontkoppelen en koppelen zich weer middels de uitroep tekentjes achter de apparaten). Ook reageren de apparaten trager.

Kan dit te maken hebben met het veranderen van ip6 naar ip4? Nogmaals alle hulp welkom want ik ben er echt totaal niet in thuis.

Dat kan er mee te maken heben, vooral als niet al je apparaten dat door hebben.
Heb je Je ziggo router gereset, dan wachten tot je met tablet of mobiel weer internet hebt via wifi. Daarna Homey en andere wifi apparaten even spanningsloos maken en wachten tot alles opgestart is.

Kijk daarna nog eens want alles zou zeker ook met alleen IPv4 moeten werken.

Dank voor de reactie. Ik ga het morgen even uitproberen. Ik snap ook eerlijk gezegd niet waarom ze het naar ipv4 gezet hebben, van wat ik op internet zie is op ipv6 het laatste protocol(?). Ik ga daarom eerst morgen maar eens bellen of ze deze gewoon terug kunnen zetten.

ipv4 is nodig bij Ziggo als je je modem in bridge mode wil zetten, wat weer nodig is als je je eigen router DHCP/NAT etc wil laten doen.

1 Like

Alleen IPv4 is prima op je thuisnetwerk.

2 Likes