Verlichting flows werken niet helemaal goed

Goedemorgen , ik heb een paar flows ontwikkeld, alleen ze werken de ene x wel en andere x niet… Al gezocht op het forum maar kom er niet echt uit… Het idee is sensor ziet beweging schakel 2 lampen aan, bij dag na 80% en bij nacht na 30%. Kunnen deze flows simpeler ? Dit zijn de flows, dezelfde 3 flows heb ik voor de sensor die beneden aan de trap zit. Zit 1 beneden en 1 boven. Alvast bedankt

Wat je zou kunnen doen is een tekst variabele maken welke een dagdeel aangeeft hier voor maak je een flow welke de variabele naar het goede dag deel zet. Deze '“dagdeel variabele” kan je dan gebruiken in de EN kolom. Dan maak je flows die bij beweging een bestaande timer stoppen en de verlichting aanzetten. mocht de sensor geen beweging meer detecteren dan start het de bestaande timer is de timer leeg dan
zet je de verlichting uit. Bij meerdere sensoren kan je ook een nummer variabele laten berekenen.

flows voor 1 sensor
:arrow_down_small::arrow_down_small::arrow_down_small::arrow_down_small::arrow_down_small::arrow_down_small::arrow_down_small:


:arrow_up_small::arrow_up_small::arrow_up_small::arrow_up_small::arrow_up_small::arrow_up_small::arrow_up_small::arrow_up_small::arrow_up_small::arrow_up_small::arrow_up_small::arrow_up_small::arrow_up_small::arrow_up_small::arrow_up_small:

flows voor berekening met meerdere sensoren
:arrow_down_small::arrow_down_small::arrow_down_small::arrow_down_small::arrow_down_small::arrow_down_small::arrow_down_small:

:arrow_up_small::arrow_up_small::arrow_up_small::arrow_up_small::arrow_up_small::arrow_up_small::arrow_up_small::arrow_up_small::arrow_up_small::arrow_up_small::arrow_up_small::arrow_up_small::arrow_up_small::arrow_up_small::arrow_up_small:

Zo heb ik het zelf altijd gebruikt en werkte goed. Mijn situatie is nu iets veranderd gebruik het nu dus niet meer.

Top hier heb ik wat aan dankjewel!

Ik ken de countdown timers app niet (gebruik zelf countdown). Maar ik zie wel verschil in gebruik:
@Jort_Van_der_molen gebruikt “draai nieuwe zandloper om”
@Homey-Cornelisse gebruikt “draai bestaande zandloper om”

@Jort_Van_der_molen Check de app even: wordt jouw zandloper wel gereset met een nieuwe motion trigger?
Of start je allemaal losse zandlopers die een voor een aflopen. Dan krijg je vreemd gedrag
Trigger 1 zet de zandloper 60sec aan
Trigger 2 volgt 20sec later en start een volgende
Trigger drie volgt na 50 seconden
10 seconden later eindigd zandloper 1 en gaat je ligt meteen weer uit…

Het verschil is dat je bij de timer “draai nieuwe zandloper om” de app elke keer een nieuwe timer maakt als je de app gerestart hebt. De timer app verwijderd automatische ongebruikte timers bij een herstart van de app. Bij een bestaande timer maak je een timer aan op de config pagina van de app en deze word niet verwijderd tijdens een herstart van de app. Zodra een timer is gestart zal deze elke keer opnieuw worden gestart/gereset.

1 Like