Vertragen verlichting na zonsondergang

Hoe kan je een fibaro relay switch vertragen? Het gaat om de verlichting later aan laten gaan na zonsondergang.

Dat is 5 minuten voor de zon onder gaat, niet er na :slight_smile:

Ik had de vertraging inderdaad ook gevonden. Waar vind je timers? Is dat een losse app? Staan niet standaard benoemd in mijn lijstje wat ik kan kiezen.

Ik vind de timers iets minder netjes werken. Ik heb de vertraging nu gebruikt, werkt voor nu even goed genoeg. Bedankt voor het meedenken.

Ik gebruik de openweather app. Zon kun je in de ‘En’ kolom voorwaarden scheppen om de verlichting later of juist wat eerder dan zonsondergang aan te laten gaan.

Ik gebruik zelf de Countdown timer app. Daar maak je een variabele aan, en in je “Then” gebruik je die variabele om bijv. 900 seconden (= 15 minuten) in te stellen.

In een nieuwe flow gebruik je dan de trigger van Countdown timer, “Counter reaches 0”, en als “Then” doe je de lampen aan.

Ik combineer het dan zelf weer met bijv. mijn gordijnen en een controle of de deur wel dicht is (doorsensor)

Je moet dan altijd weer 2 flows aanmaken (tenminste zo deed ik het :stuck_out_tongue_winking_eye:) en dan is het weer iets lastiger te volgen. Mijn persoonlijke mening hoor

Wellicht de app sun events?
Heeft al meer triggers na zonsondergang
En ook meer opties voor delay
https://apps.athom.com/app/com.cyclone-software.sunevents

1 Like