WiFi accesspoint

Alle WiFi devices wil ik verbinden met een access point en niet direct met mijn router, welk access point worden zoal door jullie gebruikt?

Ik denk dat niemand jouw vraag begrijpt behalve dat je wilt weten wat men gebruikt. Hier unifi omgeving, maar waarom wil je dat weten.

1 Like

Ik heb ook alleen maar accesspoints van unifi omdat ik wifi en router van ziggo heb uitgeschakeld en mijn firewall :fire: geen draadloos heeft.

Maar gezien je vraag adviseer ik eerst in netwerk techniek te verdiepen. Want eigenlijk zou het niet veel uit moeten maken.

Ik heb een oude Netgear 5+2,4GHz router bedraad aangesloten als access point. Werkt perfect

Hoi Martijn,

Ik ben opzoek naar een access point o.a. omdat mijn router van online.nl maximaal 30 WiFi devices ondersteund.
Ik zoek met name een stabiel access point met eventueel een groter zendbereik.

Heb je ook het type nummer van jouw access point?

Hoi Dijker,

Mijn router van online.nl ondersteund maximaal 30 WiFi devices, dus met een eigen access point heb ik deze beperking niet.

Heb je ook het type nummer van jouw access point?

Hoi Peter,

Heb je ook het type nummer van jouw access point?

Helaas geen nummer:
Twee maal AP-AC-Pro
en één AP-AC-Mesh

Voor 45 euro het proberen waard!

1 Like

Herman, dat is Netgear WNDR3300

kijk dan naar een mesh netwerk als je toch voor iets nieuws gaat en niet meer naar AccessPoints.
ik heb Ziggo en modem in bridge dus wifi uit.
daarachter een Netgear NightHawk router met alleen 2.4 Ghz aan. hierop zitten alle home devices.
Daarachter zit TP-Link deco Mesh netwerk met 2.4Ghz uit en alle apparaten die snelheid nodig hebben, zoals computers en mediaspelers.

Ik gebruik multiroom Wifi van Netgear: Een Orbi rbr20 router en 3 rbs20 sattelieten. Deze zijn onderling bedraad. De radio van de modem/router van mijn provider uitgeschakeld.
Ik ben erg tevreden over de dekking van de WiFi en de stabiliteit van de Orbi’s.

Ik gebruik de TP Link deco m4. Dit werkt fantastisch.