Z-wave mesh netwerk

Hoi,
Ik bezit vanaf het begin de Homey met veel plezier maar ook met hindernissen.
Dus wil een aantal problemen aan iedereen voorleggen.
Als eerste het mesh netwerk.
De installatie bestaat ondertussen uit 27 z-wave apparaten en een aantal klikaaklikuit.
Regelmatig komt het voor dat een z-wave apparaat niet reageert op een sturing via app of flow.
Terwijl op het verst verwijderde apparaat (een klikaanklikuit) wel altijd werkt.
Fibaro digitale ingangen via mesh hebben een vertraging van 3 seconden.
Probleem opgelost door deze vlak bij de Homey in de meterkast te monteren.
Bij een centraal uit waarbij 13 apparaten moeten uitschakelen duurt het een hele tijd voordat alles uit is en vaak is een tweede actie nodig om alles uit te schakelen.
Mijn Danalock slot op achterdeur reageert bijna niet op app en flow.
Volgens het netwerk zit er een apparaat tussen die zich vlakbij de homey bevind.
Een heal resulteert in een melding “request neightbor update done”.
Wel eens gelezen dat Homey moeite heeft met een netwerk van meer dan 15 apparaten.
Wie herkent dit en heeft eventueel een oplossing. Software versie is nu 1.5.13.

Ik heb hier dezelfde ervaring met danalock en homey combi.
Heb hier drie danalocks, maar je kunt er nooit op vertrouwen dat een danalock reageert op de commando’s van homey.
Status is wel betrouwbaar in mijn ervaring, dus open melding in homey betekend ook dat het slot open is.

Danalock zijn toch FLiRS-apparaten? Als je er daar een paar van in je Z-Wave netwerk hebt kan dat problemen veroorzaken, dat is een bekend probleem omdat Homey FLiRS niet (goed?) ondersteunt.

Ik heb danalock daar nog nooit over horen vermelden.
Als ik zoek via google wordt daar inderdaad over gesproken in andere fora.
Ik heb v3 devices hier , zou kunnen dat ze flirs gebruiken.

Wat ik lees is dat het superieur is tov normale zwave.

Wat zegt de technische support van athom hierover, waarom ondersteunen ze het niet?

Groetjes,

Tino

Ik weet er het fijne niet van, alleen dat FLiRS problemen kan veroorzaken in combinatie met Homey (vooral netwerk timeouts).

Dat kan ik bevestigen, daar heb ik hier dus ook last van met mijn drie v3 danalocks.

Lees net dat flirs al sinds 2013 bestaat.

#athom : jullie lopen achter!

Ik heb hier wel de laatste firmware, niks beter geworden.

Ja die had ik ook al gevonden Roy, toch nog bedankt voor de tekst.
Heb je met athom hierover gecommuniceerd?

Ik heb mijn danalocks nu voorzien van lion accu’s, ze houden het met gemak een half jaar uit op een slot die we soms wel 5 of 6 keer per dag openen en sluiten.

Dus wat dat betreft zeer tevreden met de danalocks, die ook perfect reageren op commando’s vanuit de eigen App via Bluetooth.

Nu alleen #homey nog…

Ik heb ook gekeken naar nuki maar.

Nuki werkt volgens mij via Wi-Fi en dat is me niet veilig genoeg naar mijn bescheiden mening.
Bovendien werken die op aa batterijen, waar nog geen lion optie voor is.

Wel hebben ze meer mogelijkheden met fobs, geo fencing, etc, dat is wel weer mooi, maar dat laatste heb al gerealiseerd via mijn Homey.

Ik moet zeggen dat ik met de support van athom geen slechte ervaringen heb.

Ik heb twee danalocks in gebruik en gekoppeld aan Homey en dat werkt eigenlijk nagenoeg altijd goed.
Ik heb de laatste Homey firmware er op.