Homey Community

Z-wave mesh netwerk

Hoi,
Ik bezit vanaf het begin de Homey met veel plezier maar ook met hindernissen.
Dus wil een aantal problemen aan iedereen voorleggen.
Als eerste het mesh netwerk.
De installatie bestaat ondertussen uit 27 z-wave apparaten en een aantal klikaaklikuit.
Regelmatig komt het voor dat een z-wave apparaat niet reageert op een sturing via app of flow.
Terwijl op het verst verwijderde apparaat (een klikaanklikuit) wel altijd werkt.
Fibaro digitale ingangen via mesh hebben een vertraging van 3 seconden.
Probleem opgelost door deze vlak bij de Homey in de meterkast te monteren.
Bij een centraal uit waarbij 13 apparaten moeten uitschakelen duurt het een hele tijd voordat alles uit is en vaak is een tweede actie nodig om alles uit te schakelen.
Mijn Danalock slot op achterdeur reageert bijna niet op app en flow.
Volgens het netwerk zit er een apparaat tussen die zich vlakbij de homey bevind.
Een heal resulteert in een melding “request neightbor update done”.
Wel eens gelezen dat Homey moeite heeft met een netwerk van meer dan 15 apparaten.
Wie herkent dit en heeft eventueel een oplossing. Software versie is nu 1.5.13.

Zwave en klikaanshit, maken geen gebruik van het zelfde mesh netwerk. Kilkaanshit maakt helemaal geen mesh.

Zwave maakt evenals Zigbee een eigen mesh, waarbij vast gevoede apperaten (routers zijn, en dus je mesh maken) en battery gevoede (eind gebruikers zijn) deze creeren dus geen mesh

Persoonlijk zou ik geen 13 apperaten, in een enkele flow bedienen maar bevorbeeld een andere flow laten starten met een aantal apperaten.
Je kunt ook een vertraging instellen bij elke kaart in “dan” kolom.

Danalock tjaaaa heb er fijne tot op het randje discussies mee gehad met Athom, maar de gene die hun hebben werkt (zeggen ze) dus ligt niet aan de app zeggen ze. Hier is de danalock absoluut niet betrouwbaar met homey terwijl ik een goede mesh heb.