Z-wave netwerk versterken

Wat gebruiken jullie om je Z-wave netwerk te versterken?

Ik heb een zestal Heiman rookmelders door het hele huis, en nee ik woon niet groot, ja ik ben wel bang voor brand :slight_smile:

Ze hebben echt een beroerd bereik, tot 4mtr bij Homey werkt het maar verder dan dat, helemaal niets…

Kan je wel vertellen wat ik allemaal heb, maar dat heeft niet veel nut, beter globaal uit leggen.

Houdt er gewoon rekening mee dat alles wat niet op batterijen werkt, als Router werkt.
Hoe meer, hoe beter, verwacht niet dat je met 4/5 apparaten en stabiel mesh netwerk hebt.

Persoonlijk heb ik overal waar ik een stopcontact (met huishoudelijk apparaat, etc) en/of schakelaar heb (zoon beetje) een z-wave apparaat zitten, meeste van Fibaro, maar heb intotaal 7 verschillende z-wave merken in mijn huis, in totaal +/- 50 apparaten die met spanning zijn verbonden.

Het zijn battery powered devices die rookmelders denk ik ?
Waarschijnlijk is er een interval waarmee ze rapporteren aan homey, ze kunnen wel eens offline of niet reachable aangeven, maar dat wil niet zeggen dat ze niet werken. Deze interval kun je vaak wel aanpassen, echter gaat je batterij dan wel sneller leeg.

Je zegt dat je klein woont, maar je zou een routing node kunnen toevoegen deze moeten altijd van stroom voorzien zijn, dat kan een tussenstekker zijn van bijvoorbeeld fibaro, of bijvoorbeeld een aeotec range extender, of een z-wave inbouwmodule. Deze moet je dan op strategische punten in je huis plaatsen.

Klopt zijn batterij
Zoek eigenlijk een versterker die ik ergens kan inbouwen, dus GEEN plug in het stopcontact

Qubino Flush 1? lekker compact