Zigbee muurschakelaar 8

how to make a flow zigbee 8 button wall switch control lighting
hoe maak je een flow met zigbee 8 knoppen muurschakelaar


Voor deze sschakelaar moet je denk ik de RobShop app installeren. Ik heb deze ook, maar dan gekoppeld aan mij hue bridge.

Kan me herinneren dat ik ook gedoe had om 'm direct aan de homey te koppelen.

Maar via de bij behorende app (in dit geval dus Rob Shop) dan kun je een apparaat toevoegen. Bij het toevoegen kom je in een wizard, die aangeeft wat je moet doen.

Als dit is gedaan, dan kun je een vlog maken en kun je 1 van de knoppen kiezen als trigger. Per knop kun je dan een flow maken die dingen doet die je wil.

Let wel op dat je niet teveel zigbee apparaten aan je homey koppelt. Deze heeft moeite met een te groot zigbee netwerk.

1 Like

ik kan iemand mij kan uitleggen eventueel via plaatjes hoe een zigbee 8 knops muurschakelaar via robbs app kan maken

Wat bedoel je precies? Hoe je flows maakt voor de 8 knoppen? Indien dat je vraag is vermoed ik dat je keuze scene maken moet gebruiken. Dan krijg je de keuze voor iedere knop wat je ermee wilt doen.

  1. Robbshop app installeren
  2. Apparaat toevoegen > Robbshop > 8 knop schakelaar toevoegen (ze zijn er zowel in Z-Wave als Zigbee, let dus goed op welke je installeert!

Flows maken duurde even bij mij om te ontdekken hoe of wat. Je kan kiezen voor ‘Wanneer een Knop is ingedrukt’ of ‘Wanneer een scene is geactiveerd’. Het stukje ’ Knop Indrukken’ werkt met Tokens oid, maar daar weet ik nog niets van (nog niet in verdiept). Ik heb het ingesteld via ’ Wanneer een Scene is geactiveerd’, waarbij je Groep 1, Groep 2, Groep 3 en Groep 4 kan gebruiken, en iedere Groep heeft dan de optie Ingeschakeld en Uitgeschakeld. In totaal dus 8 opties die corresponderen met je 8 knoppen.

2 Likes

Hoi,

Bedankt voor de tip. Toch nog even een vraagje. Ik heb Zigbee icasa en de zigbee ecodim, allebei hebben 4 groepen ( dus 8 opties). Het idee is om deze schakelaar te koppelen aan mijn homey pro om vervolgens de lampen aan en uit te kunnen zetten. Zodat het via de app en via de knop op de muur kan.
Nu heb ik via de apps, icasa, ecodim en robbshop geprobeerd de knoppen toe te voegen. Ook heb ik ze al een keer gereset. Alleen als ik het wil installeren dan druk ik op toevoegen apparaat, selecteer de app, selecteer het juiste model en vervolgens wordt er weergegeven ’ volg de instructies’ . Dit scherm blijft staan ondanks mijn koppel pogingen. Vervolgens krijg ik de melding dat ik te lang gewacht heb en het apparaat niet gevonden kan worden.
Kan iemand mij helpen? Ik loop vast.
ps ik heb nu twee stuks maar wil er eigenlijk maar een gebruiken. had er een extra gehaald om te kijken of die wel zou werken.

Ook heb ik al gereset trouwens:)