Ziggo

Weet iemand hoe ik mijn nieuwe Ziggo decoder kan toevoegen

is nog geen app voor
k neem aan dat je den Next box bedoeld

Gaat lastig worden. Ziggo gaat die codes niet vrijgeven. Ik heb al van alles geprobeerd zoals met wireshark interface uitlezen om ze te achterhalen. Niets nada noppes.

Daarnaast is de AB RF in plaats van IRā€¦ dus ook dat kun je niet lezen. Enige oplossing die ik kan bedenken is een adapter voor RF met een IR oogje. Maar geen idee of dit Ć¼berhaupt wel kan/bestaat. Daarnaast is Homey nog steeds niet in staat om ABā€™s te learnen en uit te sturen.

Het is een Arris VIP mediabox, intern hetzelfde als die van KPN. Op fora is te lezen dat het ook voor dat apparaat onbekend is.

Ik zou dit ook heel graag willen maar ik vermoed dat het onmogelijk wordt.

Met een Harmony Hub schijn je de Ziggo Next box te kunnen bedienen met Homey.
De prijs van rond de 99 euro houdt me nog wel tegen.
Iemand al ervaring met de Harmony hub en Ziggo Next box? Kun je alles doen wat ook met de remote van Ziggo kan?

Nu erg goedkoop op amazon!! 59,-

1 Like

Ik bedien de next via de harmony hub. Ik heb dat elite pakket met de afstandsbediening en hub. Werkt super. De hub kun je ook aan homey koppelen en bepaalde activiteiten starten. Ik gebruik alleen gewoon de Logitech afstandbediening omdat die gewoon fantastisch makkelijk is. Enkel ā€œhey Google zet de tvā€ aan loopt via homey.

1 Like

Hummm, als welk apparaat heb je hem toe moeten voegen dan? Wellicht kan ik daar ook wel iets anders dan meeā€¦

Hoi Edgar, ik heb zelf ook de logitech Hub. Ik heb het apparaat toegevoegd als Mediabox Next (wijst zich eigenlijk vanzelf). De logitech hub via de app toegevoegd aan Homey. Homey praat weer met GH. Ik gebruik deze setup eigenlijk voornamelijk om dingen als te doen als TV kijken aanzetten. Als je eenmaal aan het TV kijken bent werkt de Ziggo afstandsbediening veel prettiger dan alles met voice commandoā€™s besturen. Maar er kan erg veel ā€¦

Hi Tjakko,
Bediend de logitech hub de Ziggo Next met IR of werkt het met RF of IP zodat de hub niet bij de Next hoeft te staan?

Moet ik even proberen, bij mij staan ze naast elkaar.

Met IR, maar werkt uitstekend. Ik hem hem als ARRIS toegevoegd

1 Like

Ir. Maar de next heeft een erg goede ontvanger en ism Een ir blaster van de hub kun je hem altijd wel aansturen. Mijn ir blaster staat in een kastje achter de next box en werkt prima.

Zowel de hub, als de afstandbediening van de harmony zenden ir, maar je hebt ook 2 mini zenders met lange dunne kabel vanaf de hub. Dat zijn de ā€œblasterā€.

1 Like

Thnx Tjakko!
Helaas heb ik de Next achter een wandje staan. Enige wat ik wil is aan en uitzetten. Omdat ik ook een Marmitek HDMI switch heb (350) MOET de TV eerst aan staan en de Marmitek op de juiste HDMI poort staan voor ik de Next aandoe. Anders krijg ik geen beeld :frowning: bizarre bug ergensā€¦

Maar voor mij geldt ook; ā‚¬99 uitgeven voor dit, is best veel. Maar als IR toch wel werkt, dan moet Athom nog harder werken om die IR issues op te lossenā€¦ word er gek van dat het nu na meer dan een half jaar nog niet werkt.

Heb de logitec Harmony Hub net besteld bij Amazon.de voor 59,- euro.
Dat is nog wel te doen!

Hoi kan iemand mij misschien vertellen hoe je de Ziggo nest in moet stellen in de harmony hub . Ik heb hem in gesteld als Ziggo, maar dan heb ik niet al de knoppen . Als arris heb ik geen type nummer kunnen vinden

Werkt deze ook met de next van Ziggo?
Broadlink RM Pro+ WiFi Smart Home Hub, IR RF All in One Automation Learning Universal Remote Control

De hub vandaag binnengekregen en gelijk de Ziggo Next kunnen koppelen.
Invullen bij merk: Ziggo
Invullen bij Type: Next
Hij vond hem meteen.

yep same here

Ik had dit probleem ook met een Onkyo versterker. Op het Ziggo forum erkent Ziggo ook al enige tijd het probleem. Het probleem ligt in de HDMI handshake. Het is een timing-ding specifiek met het stukje in de CEC. (liegen zij, dan lieg ik)

Wat het voor mij oploste is de Next box op ā€˜Ecoā€™ zetten. Dan duurt ie iets langer met opstarten (bij lange na niet de 20 seconden die hij zelf aangeeft overigens) en dan staat bij mij alles aan voordat de Next box is besluit zā€™n handshake te beginnen.

N. B. Ik gebruik zelf een Harmony hub om de boel te bedienen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt :slight_smile:

hummmā€¦ zit wel iets van logica inā€¦ thnxā€¦ ga ik eens proberen.