CEMM CEDEL Energieverbruik manager

Niemand meer in deze topic die dit nog volgt?
Ik zou heel graag mijn CEMM meter ook willen toevoegen maar weet niet hoe.

Kan iemand aub helpen, ik kan die rode cirkel dingen niet vinden. Moet ik soms eerst iets anders doen? Please, iemand?

Heb hier ook een cemm en lees met veel belangstelling mee hoe die gekoppeld kan worden

2 Likes

Is er iemand die mij kan verder helpen aub?!
Ik heb inmiddels deze pagina gevonden: Local Open API | CEMM Developer
Maar nu moet ik het nog in orde maken bij Homey. Ik heb bovenstaande plaatjes gezien maar dan nog weet ik niet wat ik bij # Antwoord, #Nummer 1/2/3/4 en 5 en #stroom_totaal moet invullen en nog betere vraag, WAAR?

Kan er iemand aub een klein beetje op weg helpen naar een oplossing, ik ben je dan erg dankbaar!

Ja, je kan mij helpen @Pierre_van_Lier. Ik weet niet hoe ik de Cemm kan toevoegen. Zou je stap voor stap willen uitleggen? Je zou mij, en vast meer mensen, er een plezier mee doen. Heel, heel erg bedankt!

Ben er helaas nog niet mee verder gegaan.

1 Like

Hallo Pierre,

Ik loop vast met het maken van de variabelen: Daarop geeft de JSON app een error bij het testen van de flow:

Scherm­afbeelding 2023-10-22 om 16.07.24.png

De melding verandert bij het veranderen van de tekst in de variabele:

Scherm­afbeelding 2023-10-22 om 16.09.45.png

Wat moet ik hier invullen?

Vriendelijke groet,
Marco

Hoi @MMo
Zou jij me kunnen helpen met de informatie hoe te starten?
Want wat zet je bij Antwoord, Nummer 1/2/3/4/5 en stroom_totaal ?

Ik kom daar al niet eens verder, misschien dat jij mij kan helpen met deze informatie, dan kan ik ook verder testen en zien of het bij mij wel werkt. Ik weet dus niet wat ik bij variabelen moet invullen.

Alvast heel erg bedankt, misschien kunnen we elkaar op deze manier helpen?!

Hallo @EdNL

Dat is hetgeen ik laat zien in het tweede screenshot, maar waar ik dus ook niet uit kom. Ik hoop dat @Pierre_van_Lier ons hier op weg kan helpen

Ben je er zelf al uit @Erwin_Spierts ?
Er zijn hier nog meer mensen die graag zouden willen weten of je het voor elkaar hebt gekregen en zo ja, hoe? Zou jij ons anders kunnen helpen? :slight_smile:

1 Like

Erg jammer dat hier geen mensen meer reageren :frowning:
Ik heb nog een kleine hoop dat iemand dit leest en weet hoe het geïnstalleerd moet worden. Please HELP

Disclaimer: ik heb niets van deze opstelling in huis, maar probeer alleen maar te helpen met de flow.

De eerste stap is:
image

Hiermee wordt de CEMM informatie opgehaald van je CEMM, het IP-nummer http://192.168.2.4 moet je vervangen door het IP-nummer van je eigen CEMM installatie.

Als je met je cursor naar het Tag icoontje achter Logica gaat, zie je welke Tags er beschikbaar komen (hier o.a. Antwoord) en die kunnen dan weer gebruiken in de volgende kaart.

Ga je met je cursor naar de onderste nippel van de kaart, dan zie je wat er is opgehaald nadat deze kaart een keer gestart is. Deze informatie wordt naar de volgende kaart doorgegeven.
image

Als ik het goed begrijp, maakt de JSON Handler zelf de variabelen Nummer 1/2/3/4/5 aan.

Kijk ook eens in dit forum topic: [APP][Pro] JSON Handler and Manipulator

1 Like

Hoi @JPe4619
Dank je wel voor je aanvullende informatie. Het is me in stapjes weer gelukt om iets dichterbij te komen. Nu zit ik alleen met het LOGICA stukje. Daarin staat: bereken (numerieke variabele) als (tekst)

Maar dan kan ik in (numerieke variabele) geen tekst schrijven als stroom_totaal (want hij pakt geen tekst). Ik kan wel in (tekst) die #nummer2 + nummer 3 - enz enz kwijt.

Kijk ik nu niet goed of kan ik gewoon de juiste LOGICA niet vinden? Het is voor mij niet helemaal duidelijk. Ik kan daar die tekst niet kwijt :frowning:

De naam van de Numerieke Variabele kan je invullen door met je cursor op dit vak te klikken, er komt dan een pop-up tevoorschijn met de beschikbare variabelen:
image
Klik op de gewenste variabele (dus niet typen) en zie daar!!
Als de gewenste variabele er niet bij staat, moet je hem eerst nog aanmaken.

Dat is vreemd, er gebeurd niets :frowning:
Wat ik ook doe, er komt geen venter

Als je bij je Variabelen kijkt (boven aan de pagina) staat daar de variabele wel?

Overigens, ik zie nu dat het kaartje "Als Tekst " bevat, dit kaartje heb ik niet, maat wel het kaartje “Als Nummer” , Probeer je kaartje te vervangen door
image

Zal je wat vertellen… Ik heb dat plaatje, wat jij hebt, niet eens :frowning:
En ik heb de Homey Pro uitgezet, opnieuw aangezet, updates gecontroleerd. Maar niets helpt, ik krijg niet te zien wat jij ziet.



Ik heb hier nog een overzicht. Uiteraard staat daar gewoon mijn IP adres, dus die info is wel correct (staat hier nu alleen voor het plaatje). Als ik een test doe, uitvoering, dat loopt die wel netjes door, tot de tijdlijn.

Begrijp ik niets van, welke softwareversie heb jij?.
ik heb software versie 10.0.2 (op een oude 2016 bol) en heb de volgende keuze en meer:
image

Maar kan je in dat zoekveld van je laatste plaatje niets in typen? Zo nee dan is er waarschijnlijk een reset of zo nodig, ik zou wel eerst dat kaartje verwijderen.

Naar ik aanneem heb je wel numerieke variabelen?

Ik heb versie 10.0.8 - Homey Pro 2023

Als ik zoekbalk zoek dan krijg ik elke keer die ik heb, niet die jij hebt. En nu vraag je aan een leek of ik numerieke variabelen heb? Hmm, waar kan ik dat vinden?

Die zie ik als ik een zoekopdracht geef:

bovenaan op je flow scherm;
image

Dan naar beneden scrollen tot je blauwe variabelen tegen komt:
image