Daikin airco unit aansturen met Homey

Waarom niet zelf installeren? Is werkelijk kinderspel…
De adapter zelf, kan je gewoon online bestellen.
(Ik heb zelf de mijne besteld in UK; way cheaper :slight_smile: )

Dat is een IR module? Die moet dus steeds een “line of sight” hebben met het binnentoestel?

Voor het installeren van een fatsoenlijke airco heb je een F-gassen certificaat nodig.

Nice!
Fout gelezen; ik dacht dat Jorden enkel de wifi module nodig had.
My bad!

1 Like

Nee gaat inderdaad om de airco zelf ook, plus heb zelf 2 linkerhanden, plus ze moeten door een nogal stevige buitenmuur heen boren :slight_smile:

Yep IR module dus in het zicht van het infrarood oog van je airco. Maar daarna gewoon met je telefoon of homey te bedienen zonder dat je hoeft te richten. En een mooi extraatje; Climate react. Is één van mijn beste aankopen voor Homey.

Ik heb ook de Sensibo Sky sinds een paar weken. Met name de functie Climate React is top.

module via wifi kosten 60€. Werken perfect hier

Wat me uit bovenstaande nog niet duidelijk:
Is zo’n Daikin WiFi bridge verplicht of werkt de Homey ook volledig via IR met Daikin airco’s?

Verder is het niet duidelijk of ik zelf mijn specifieke Ururu Sahara commando’s bij zal moeten programmeren en of dit (via IR learning?!) wel mogelijk is…

Als.je.ook.de.daikin ONECTA
gebruikt zie Daikin ONECTA App voor Homey | Homey

kwam er achter dat er voor de carrier ook een alternatieve app is NetHome Plus. Deze ondersteund wel verbinding met ifttt. Maakt gebruik van dezelfde inlog als de Carrier home app.

Blijft een omweg via ifttt of een trigger bouwen via de Google home om de Carrier airco aan of uit te zetten. Ik hoop dat er een app voor gebouwd gaat worden.