Enphase zonnepanelen toevoegen

Geen probleem iig thx voor het mee denken

De Enphase app werkt inderdaad gewoon naar behoren

Naar mijn weten zijn er geen extra CT ringen geplaatst om mijn verbruik te meten
– off-topic hiervoor gebruik ik de Homewizard P1 meter om direct de slimme meter uit te lezen (en die haal ik dan binnen op homey)

Als de ringen waren aangesloten had je ook het verbruik kunnen zien in de Enphase app.
Ik gebruik verder de EnergieLink van Homewizqrd. Die werkt ook goed. Di3 had ik al.
Doe er niet veel mee maar altijd leuk.

Ik heb het zojuist weer aan de praat gekregen:

Niet de Enphase App “locatie-id” gebruiken

De API staat op https://developer.enphase.com/admin/applications
Open je Application. Hier staat je API
Daar druk je vervolgens op “Authorization URL”
‘Toegang verlenen’
en daar verschijnt "Uw gebruikers-id"

2 Likes

ik ga het zo nog even proberen, het lijkt erop dat de website even op zn gat ligt

Ik krijg op het moment ook geen verbinding met de website.

Klopt ze liggen er al sinds het middaguur uit!
De app van Enlighten werkt ook niet meer.

Wat ben ik een EI…het werkt natuurlijk als je het goed volgt.

Om een reden heb ik op die developers site een 2e applicatie aangemaakt maarja die zat natuurlijk aan niks gekoppeld, met de 1e originele applicatie kon ik zo verbinden :D…
Thx luitjes !

@Sebas Mooi dat het werkt.

Ik gebruik ook de enphase enlighten dmv de api en dat werkt goed.
Alleen ik wil ook de envoy toevoegen hij vind die ook en als ik die toevoeg heb ik een error maar ik zie dat die app wijst naar een ip adres die de envoy in eerste instantie kreeg van mijn dhcp nu heb ik hem een vast adres gegeven.
Terwijl ik dit type denk ik van ik zal de app even herstarten en dat bracht de oplossing.

Voordeel van de envoy app is dat dit rechtstreeks dus gaat en niet via de site van enphase voor als het internet eruit ligt.

en het mogelijk een stukje sneller gaat…
Ik heb ook een Homewizard P1 (energiemeter in de slimme meter refresh ieder 5s) en zegt soms dat ik 1KW terug lever en de data van enlighten hangt bijv. nog op 0,5KW

“Enphase API v4 is here”

Enig idee hoe ik mijn huidige API (v2) kan vervangen voor mijn V4 API?
Wordt dit een kwestie van alles verwijderen of kan ik de loactie-id en gebruikers-id aanpassen?

Probeer het in het officiële app topic te zoeken / te vragen.

Loopt dit inmiddels een beetje? Ik sta op punt om 30-35 Hyundai zonnepanelen met Enphase micro omvormers en overige te bestellen. Zou wel mooi zijn als ik dat aan Homey kan koppelen!

Je kan de enphase toevoegen aan je Homey.
Dat heb ik ook er is een app voor

Net even zitten kijken maar ik kan geen API code aanvragen voor Enphase.
Zal dat zijn omdat ze naar V4 gaan?

@Slof
Staat de API niet onder account, mijn toegangscontrole en dan helemaal onderaan als gebruikers-id? In de Enphase app.

@Mike1233 nee daar staat alleen een lange ID van de API geen andere key

Error retrieving data (FetchError: request to https://192.168.2.123/production.json?details=1 failed, reason: self signed certificate)

Dit krijg ik als ik een Enphase Envoy toevoeg

Heb je de ID ook geprobeerd die op de eerste pagina staat van de app? Bij Staus.
Lokatie ID
Ik weet het ook niet meer precies hoe ik het heb gedaan.

Al geprobeerd, dan zegt de app: Error: Could not find that PairSession