Hoe kan ik bestaande schakelaars slim maken?

De bedoeling is dat de lampen op het net aangesloten worden en constant bereikbaar zijn. De shelly moet gewoon gekoppeld worden aan een groep lampen en deze aan/uit schakelen als er gedrukt wordt. Zoveel wensen zijn dat toch niet @RoyWissenburg ? Als er gewoon de optie is om bij de DAN kaart een toggle te krijgen in de philips hue app dan is het probleem opgelost ipv moeilijke constructies met welke lamp er wel of niet aan staat

Ik snap niet helemaal wat je van ons verwacht. Die optie is er (kennelijk) niet, dus dan moet je wel moeilijke constructies gaan gebruiken.

Is toch vreemd dat dat er niet is

Ja, maar daarvoor moet je klagen bij de ontwikkelaar van de app :wink:

Haha thnx voor het advies allen!

“Hoe kan ik bestaande apps slim maken” :wink:

1 Like

Ok brombeer punt is duidelijk jij weet er super veel vanaf en het is vervelend dat je dit moet uit leggen

Ik voel me altijd bezwaard als ik hier iets vraag. Dan krijg ik gelijk t idee dat ik maar domme vragen stel en het allemaal maar verzin

Geen idee wat een boolean is

Punt is dat er zo’n kleinerend toontje wordt gebruikt

Ik waardeer de hulp en kennis maar wellicht ook rekening houden met mensen die niet domotica ademen… soms wordt er hier gedaan alsof het maar vanzelfsprekend is.

1 Like

Voor iemand die al 2 jaar op dit forum zit en al bijna 10000 posts heeft gelezen, 23 topics heeft gemaakt en 358 berichten heeft geschreven ging ik er even vanuit dat je wist wat een boolean was. Sorry, stom van mij.

Inderdaad, je gaat er steeds maar vanuit. Voor iemand die zoveel kennis heeft van domotica zaken heb je weinig emphatisch vermogen. Dit is ook niet de eerste keer dat je manier van communiceren botst met mij. Je komt erg betweterig over.

Dankjewel voor dit compliment.

Dat je kennis hebt bedoel ik zeker als compliment.

Het zal niet meer gebeuren.

2 Likes

Een boolean is een variabele, die je zelf kunt aanmaken en die maar twee toestanden kent, n.l. ja of nee.

ik zal mij daar toch eens over moeten inlezen. Wellicht verrijkt het 't maken van flows :slight_smile:

Ik ga toch maar eens een knoop doorhakken wat betreft een keuze. De shelly’s zijn qua prijs erg aantrekkelijk echter het feit dat ze op wifi werken en alleen maar twee acties kennen beperkt mij in de flows die ik er mee wil maken.

Ik heb een fibaro switch die ik zonder load heb aangesloten, die werkt prima. Om ze up te daten heb je een Home Center nodig. Als er ooit een belangrijke update aan komt en ik heb 10 van die dingen in de muur loop ik achter de feiten aan. Volgens mij kan ik het relais niet uitschakelen zoals bij de shelly dat is dan weer een voordeel van de shelly.

Qubino zweeft qua prijs wat tussen shelly en fibaro in. Ik heb een 0-10v dimmer van het merk en ben daar best wel over te spreken. Ik lees echter op het forum veel gedoe een tijdje terug. Is het inmiddels een stabiel (app)araat? Kent een qubino switch meerdere pushacties?

Zijn er nog andere schakelaars die de moeite waard zijn om te bekijken?

Je schrijft " maar dat het schakelen wel wordt doorgegeven aan Homey."
Mag ik vragen hoe je dat regelt in de Shelly app aub?
(Ik heb de power on default mode op on, en de detached switch mode aan… Shelly 1)

Alvast bedankt!

Vanuit je centraaldoos kan je vrij eenvoudig een draad bij trekken. Zelf nu HUE dus dan heb je dat probleem niet maar in het verleden wat draden bijgetrokken en klaar.