Homey 2.0.0 Experimental discussie [NL]

Geen problemen met fibaro. Alleen 1 is trager maar al vanaf het begin.

Waar kan je de releasenotes vinden en volgen?

Laat maar, al gevonden.
Voor degene die het ook willen volgen:
https://firmware.athom.com

Lol

Ze hebben de spraakmelding aangepast bij het updaten. Hij zegt nu dat het even kan duren :smile:

Iemand?

Nee, voor zover ik weet is dat niet mogelijk.

Thx. Bij v1 ging het wel (althans was instelbaar, werkte niet feilloos). Hopelijk komt het nog…

Homey v2.0.0-rc.13:

  • [Core] Fixed a memory leak
  • [Insights] Fixed an error occuring on sundays
  • [Insights] Added Last 7 days & last 14 days
  • [Presence] When speaking to Homey directly, and there’s only one user, use that user
  • [Date & Time] Fixed an edge case where sunrise Flow cards would not work

Damn, net naar rc12 gegaan! :smile:

Je kon in V1 de Mini als speaker kiezen!? Via Chromecast-app dan of zo?

Jip. Was een set actieve speaker card en daar stond mini bij dankzij chromecast app. Homey ‘praat/reageert’ nu ook via mini als je commando’s via mini geeft, dus het moet relatief eenvoudig kunnen zou je denken…

Homey v2 heeft geen “Homey Music” meer, dus homey heeft ook niets meer aan te bieden aan muziek en dus speaker als “actief” te zetten heeft geen nut meer.

Maar dat homey via de mini heeft gesproken heeft nooit gekunt dankzij Homey music/set actieve speaker, dit zou dan door iets anders moeten komen.
De enige manier om Homey zijn stem ergens anders op te krijgen (native) was/is via de stereo jack in homey.

De reactie vanaf homey terug naar de Google mini is en blijft alleen een terug reactie, meer is gewoon niet mogelijk met de api die homey nu mag gebruiken van Google.

Spijt van homey te veel problemen met fibaro. Heb mijn leverancier gevraagd maar deze had bijna nergens problemen met fibaro en de fibaro homekit. De update ziet er wel goed uit. Moet alleen opzoek hoe ik de relais weer aan de gang krijg. De rest van het systeem werkt wel. Het is wel even wennen dat alles via de telefoon app moet maar met een android simulator (Bluestacks) op de pc kom je een heel eind.

Het op je mobiel kunnen werken met homey maakt het juist zo makkelijk mi.
Je hebt dus geen pc/laptop meer nodig en je kunt het overal doen, ik denk dar het een kwestie van wennen is.

2 Likes

Ik wil het helemaal niet overal doen. Als ik flows ga maken etc doe ik dat rustig achter m’n bureau op een laptop. Met groot scherm en qwerty keyboard. Niet op een 5" schermpje met een on screen mini keyboard. Maar dat zal wel niet meer van deze tijd zijn blijkbaar.
Dat ik geen laptop meer nodig heb is onzin, die gebruik ik nl overal voor, niet alleen voor Homey… Dus dat argument is een beetje een non-argument.

3 Likes

Wat mij niet geheel duidelijk wordt op het forum, is de wijze waarop de update plaats vindt voor de final versie. Zorgt de update ervoor dat de flows en devices intact blijven? Ik begrijp dat een aantal apps nog niet werken in v2.0. Daar kan ik rekening mee houden. Maar zoals vele anderen heb ik tientallen flows en idem zoveel (virtual) devices. Ik ga de familie niet blij maken wanneer alles opnieuw moet worden ingesteld.

Wat is hierover bekend?

Spijkers op laag water zoeken noem ik dat (nogmaals). Er zijn legio mogelijkheden voor de app (for the time being) op een laptop te laten draaien.

Ferry, dat is voor mij ook nog de vraag. Misschien dat @Bram of @Emile hier een antwoord op kunnen geven.

@Bram & @Emile als wij van een RC naar final gaan, moet dan alles opnieuw worden ingesteld? Bedankt voor het antwoord. (Gaat om versie 2.0 Rc-x)

Zo kun je het ook zien. Als ik een auto koop met keyless entry en de fabrikant dat bij een volgende beurt ineens onbruikbaar maakt zou ik dat ook niet zomaar accepteren. Of zeg je dan ook “ach ik kan hem toch nog steeds met een sleutel openmaken”? Je hebt er toch voor betaald of niet soms.

1 Like

Je hebt RC omdat je op experimental zit. Toen je naar experimental ging werd aangegeven dat teruggaan naar stable alleen kon door een complete reset. That said: 1.5.13 is nu zowel de laatste versie 1.5.x in experimental alsook in stable. Als je dus niet meer met experimental mee wil lopen dan kan je auto-updates uitzetten en handmatig updaten naar versies die ook als stable beschouwd worden.

Dus RC-final zal hetzelfde zijn als stable v2.x.