Homey 2.0.0 Experimental discussie [NL]

Hier nog maar een keer dan:
Dit topic is niet gemaakt om te zeuren over het missen van de desktop. Is al vaker gezegd en ook in dit topic.
Berichten hier onder die niet over het gebruik van 2.0 gaan en het gebruik van de mobiele app zullen worden verwijderd zonder verdere waarschuwing. Het verplaatsen van berichten die per ongeluk in het verkeerde topic staan of bij onwetendheid is geen probleem. Posts die bewust in het verkeerde topic geplaatst zijn worden verwijderd.

2 Likes

Dat is niet de vraag. Als ik van RC naar Stable ga, blijft dan alles behouden? Dat is de hamvraag (ben trotse 2.0 RC-x gebruiker/tester)

[knip] Never mind, was niet nodig… [/knip]

Heb je die vraag al bij Athom gesteld? Het is een Athom app dus zou het daar bekend moeten zijn toch? Zij geven aan dat alles werkt. Ik heb er zelf ook 2 maar wil de overstap nog niet maken

Frans, ik heb er 8 (double) en 1 rookmelder. Geen enkel probleem ondervonden.

Volgens mij is er vanaf het begin al sprake dat het uiteindelijk alleen via een app bediend zou kunnen worden.

Verder, std homey présence detectie werkte vandaag op mn droid s7. Welliswaar met ruim een half uur vertraging :-))
Het is iig wat…

Het is al gezegd, na de laatste RC versie komt een update die het label stable heeft. Daarna krijg je gewoon weer de volgende experimentele versie of RC aangeboden omdat je in het experimentele kanaal zit.

Net als de update van 1.5.x naar 2.0 blijven zo goed als alle instellingen behouden. ( Bij die 1.5.x naar 2.0 RC zijn alleen alle insights verwijdert zoals aangekondigd en je waarschijnlijk wel weet)

Zolang je in het experimentele kanaal blijft, blijven devices, instellingen en flows gewoon behouden.

Alleen als je het experimentele kanaal wilt verlaten worden alle instellingen verwijdert, maar dat is al vanaf de allereerste versie zo en volgens mij altijd duidelijk gecommuniceerd.

1 Like

Ok helder! Dan heeft het zeker aan mij gelegen :wink:

Update android-app in play store. Nog steeds de issue dat hij overschakelt op Engels nadat je afsluit met de backtoets.

Heb je daar een issue voor aangemaakt? Is mij nooit opgevallen…

gemeld bij feedback in de appstore…

Ik kon het zo snel niet gevonden krijgen (kan aan mij liggen), maar is er überhaupt een richtdatum voor wanneer de 2.0.0 release van RC naar een stable release verandert?

En waar haal je in dit geval een diagnostic ID vandaan? Dit gaat over de App en niet over de firmware 2.0rc…

@jkjk1989 nee, die staat nog niets vast. it’s done when it’s done. En voor software geldt: it’s never done :joy:
@Peter_de_Vos : instellingen - algemeen en dan helemaal onderaan in de app

Ok. Heb inmiddels al een rechtstreeks mailtje naar support verstuurd :wink:

1 Like

:joy::joy::joy:

Hoi, ik heb een vraag voordat ik mijn homey ga updaten. Ik heb 2 homey’s waarvan ik er 1 wil upgraden. Vraag: als ik in de developer portal de juiste homey selecteer en dan experimentele versies accepteer … geldt dat dan alleen voor de geselecteerde homey?

Heeft iemand anders problemen met de Multisensor 4in1 Z-wave AEONLABS. Voor de update van Homey deed deze het voor 95% van de tijd. Batterijen vervangen en nu werken alle sensoren prima, behalve de bewegingssensor. Deze doet niks meer (al 23 dagen geen signaal).
Mogelijk kapot, maar lijkt verdacht veel op homey 2.0 issue natuurlijk?
Welke bewegingssensors (liefst multisensors) werken goed met homey?

Dit is correct. Gaat alleen over de geselecteerde Homey.