Homey 2.0.0 Experimental discussie [NL]

Ik bedoel, er wordt al jaren om gevraagd, en zeker in de situatie als deze (overgang naar een nog niet stabiele versie) zou het zo logisch zijn. Homey is één van de zeer weinige softwarematige oplossingen die niet de mogelijkheid bied om een back-up te maken, ondanks dat er veel tijd in het inrichten kan gaan zitten. Kennelijk liggen de prioriteiten anders, en dan mag. Maar het is wel jammer want ik ben volgens mij niet de enige die dit een erg belangrijke feature vindt.

Nou lijk ik een enorme zeikerd, maar zo is het niet bedoeld hoor. Ik ben blij met de ontwikkeling, het wordt ongetwijfeld steeds beter :slight_smile:

5 Likes

Hoe kun je dit een rc noemen? Essentiele funtionaliteit ontbreekt nog. (Zoals tags en insights.)

Dit is amper een beta versie. (Eigenlijk alpha)

Een release candidate betekend: alles is klaar, de beta test is geweest, we zijn er vrijwel zeker van dat alles net zo goed (dan wel beter) is als de vorige versie.

1 Like

Hi,

1: Met het downloaden van de nieuwe app (en inloggen), gaat de homey dan direct updaten naar V2 of kan je eerst inloggen en kijken of de app werkt?

2: Op mijn telefoon (s9+) heb ik altijd al een app gehad ‘homey (preview)’, is de nieuwe app ongeveer gelijk hier aan?

3: Op mijn Samsung Tab S2 (android 7.0) heb ik nooit de Homey Preview app kunnen installeren. Nu ook niet de nieuwe app. Klopt dit, of hoe kan dit?

Thanks

Je kunt de app eerst downloaden en inloggen. Pas als je op de knop update drukt start Homey de update. Je kunt echter tot de update niets anders in de app.
De nieuwe app is in basis werking vergelijkbaar maar alleen voor Homey met V2.0 firmware en ziet er veel mooier uit.
Athom heeft de app niet geoptimaliseerd voor tablets en kan in de Play store voorkomen.dat jij het zo installeert. Als je met APK Extractor de app van de S9 naar de tablet verstuurt werkt het gewoon maar is de app gewoon opgerekt naar het grotere scherm.

1 Like

Voor de duidelijkheid, voor de mensen die er naar zoeken (zoals ik ook)… de Homey 2.0 update kun je, in lijn met de richting die Athom opgaat, alleen via de (nieuwe) mobiele app installeren.

Op zich is de update goed gegaan. Ervaar enkel en alleen problemen met de volgende apps

  • Zonnestanden
  • Xiaomi wireless schakelaars werken niet meer (gemeld bij Athom moet bij ‘bouwer worden gemeld’)
  • Prometheus.io t.b.v. grafana werkt niet meer (gemeld bij Athom moet bij ‘bouwer worden gemeld’)
  • verwijderen van flows werkt niet (gemeld bij Athom)

Verder ben ik nog niet gekomen. Maar wel op zicht tevreden.

Ik heb nu Homey Firmware Versie: 1.5.13, hoe kan ik uodaten naar 2.0?

ik krijg het niet aangeboden op mijn update tab.

Check deze site :wink: https://firmware.athom.com/

hoe kan ik het installeren?

Welkom bij de openbare bèta van Homey v2.0!

Ga naar https://support.athom.com voor ons nieuwe Helpcentrum.
Het is erg belangrijk om alle problemen die u hier vindt te melden: https://support.athom.com/hc/requests/new.
Uw probleemrapporten zijn hard nodig om zo snel mogelijk een definitieve versie van Homey v2.0 te maken.

Download de nieuwe app, hier vind je update functie

Wanneer gaat de app ook werken op een android tablet?

ik heb het geinstalleerd i
op mijn iphone x, maar heb geen e-mail ontvangen met redeem code?

Je hebt geen redeem code nodig! Gewoon app installeren en dan upgraden. Houd er rekening mee het is een RC!.

Hij werkt op de Android tablets, zie ~7 reacties hierboven van mij.
Hij is niet geoptimaliseerd voor die grotere schermen en Athom heeft er voor gekozen het dus niet via de play store daarvoor beschikbaar te stellen.
Wellicht dat het later komt maar daarover zijn geen beloftes gedaan zover ik weet, laten we eerst maar zien dat Homey 2.0 met de Mobile app stabiel werkt.

1 Like

op mijn iphone app gebeurt er weinig, ik heb het geupdate met android toestel van mijn zoon.

Maaruh, je hebt Testflight op je Iphone staan en daarna heb je op de link geklikt met je Iphone en dit alles nadat je natuurlijk experimentele updates aan had staan in je developers tool section?
Dan zou je een heel eind moeten kunnen komen.

Heeft er al iemand Android op PC draaien met Homey app? Ik ben benieuwd of het maken van flows e.d. dan gemakkelijker te doen is dan op een klein mobiel scherm.
Backup functie is al eens ter sprake gekomen tijdens een van de eerste meetings. Ik vind het nog steeds vreemd dat het géén hogere prioriteit heeft gehad sindsdien.

1 Like

Vindt het een gemis dat de web editor verdwenen is. Was toch lekker overzichtelijk en op je phone of tablet is het maar tobben. Blijf voorlopig wel op 1.5.13. Als er een backup and restore functie in homey komt ga ik er wel eens over nadenken om te updaten

6 Likes

Update probleemloos. Wel een aantal flows broken. We hebben weer wat te doen😜

Installeer NOX https://www.bignox.com/
Via Play store de app installeren.