Homey Community

Homey 2.0.0 Experimental discussie [NL]

official

Voor zover ik heb begrepen zit het m in de servers op het moment. Dus beter een bakje koffie of een rondje met de hond, vanavond op de bank voor netflix en morgen na het werk nog eens kijken of er weer leven in te blazen is.

1.5 draaide na alle updates eigenlijk nog helemaal niet zo gek. Om die dan alleen als gateway te gebruiken voor je klikaanuit is toch wel jammer. Als je een “echte” controller hebt, zou ik beginnen om de klikaanuit devices de deur uit te doen :wink:
Ik wacht nog altijd vol spanning op de link met imperihome.

KlikAanKlikUit wordt ook geleidelijk vervangen voor Fibaro modules, maar ze zijn wel een goedkope oplossing voor niet–kritische “schakelingen”. Sonoff devices zijn trouwens ook ideaal hiervoor. maar vind het ook weer zonde om alle KaKu devices weg te gooien. Maar als ik de Homey niet meer aan de praat krijg, zal dat waarschijnlijk wel de enige optie zijn.
In 1.x vindt ik de flows werkelijk een lachertje, weinig ruimte voor complexe criteria.

Homey teruggezet naar fabrieksinstellingen maar blijft nu offline.

Is bekend. Als je een klein beetje meeleest in dit topic dan wist je dat al.

Kom er net achter via mijn eigen wifi netwerk waar homey inzit kan ik de app gebruiken. Ga ik mijn eigen wifi netwerk verlaten niet meer.

kennis met ook een Homey heeft hetzelfde.
Dus voor degenen die wat willen stoeien het kan waarschijnlijk als je in je eigen WIFI netwerk zit

Dank je voor de bevestiging.

Wij wachten rustig af.
Mijn cluppie heeft vandaag gewonnen dus…

Vanmiddag kon ik verbinden en nu niet meer. Gaat een beetje op en af…

Je zou weer lokaal moeten kunnen verbinden.
weejewel [8:03 PM]
Small update: I’ve replaced homeylocal.com by your direct IP, so without https. Generating new certificates created a lot of problems so this works locally for now. Athom Connect, the ‘My Athom’ for v2.0 Homeys, has a bug that after 5-6 hours it stops responding. It’s my #1 priority to fix that.

Ik heb de 2.0. geinstalleerd. Werkt tot nu toe redelijk goed, maar een smartwares dimmer toevoegen werkt niet. Hij koppelt volgens de app wel, de lamp kan uit en aangezet worden in de app, maar uiteindelijk kom ik de dimmer nergens meer tegen. In geen enkele ruimte. Meer mensen die deze ervaring hebben?

Knop ingedrukt houden

Heb ook nieuwe release geïnstalleerd, kon na enige tijd niet meer inloggen op Homey. Homey offline.
Heb oude Homey app verwijderd kan sinsdien weer bij mijn Homey.
Mis nog wel enkele apps zoals Netatmo en Nest.
Wacht op update

Bij mij werkt Homey weer. het was bij mij gewoon eventjes geduld en nu werkt alles weer zoals het van te voren is benoemt.
Nog niet alles werkt maar daar zullen de komende tijd snel updates voor gaan komen.

Het is dus bij alles eventjes rustig wachten.

Ook ik zat bij de groep ongeloof dat de desktop app ging verdwijnen.

Maar moet zeggen dat het inregelen van Homey via de iOS app mij niet tegenvalt. Als ie verbinding maakt natuurlijk :stuck_out_tongue_winking_eye:

Weekendje aan het stoeien geweest met 2.0 en moet zeggen, het valt reuze mee met de flow-editor. Je wordt er vrij snel handig in. Natuurlijk heeft de webinterface zo z’n voordelen, maar dit is tot nu toe prima te doen. De problemen van afgelopen weekend zijn voldoende benoemt, dus ook maar eens een positief bericht richting Athom. Hoewel er nog wel het een en ander aan de App geschaafd mag worden: Wat een vooruitgang is deze nieuwe App!! Super snel en redelijk intuïtief. Ik hoef niet meer terug in ieder geval.

Helemaal met je eens. Als je een beta gebruikt of aanmeld als tester zijn dit de concequenties. Ik ben ook overal positief.

Nieuwe app is een hele stap vooruit.
Ik had behoorlijke verwachtingen maar deze zijn al deels toegemoed gekomen en het ziet ernaaruit dat in “the near future” mijn overige verwachtingen ook waar gemaakt worden.

So kudo’s for all (community) developers!

Blij te zien dat ik niet de enige ben die heel positief is. Ik zie “natuurlijk” dat het nog niet volledig af is… kom best wel apps tegen die (nog) niet werken. Echter als 2.0 draait, dan heb ik geen makken.
Daarnaast is het goed om te zien dat de Apple integratie als “experimental” onderdeel is geworden van core…
De Android app werkt uitstekend, heb inmiddels ook een invite gestuurd voor mijn vrouw… voordat je het weet zijn we allemaal gelukkig. Vooral de favorieten zijn handig…

Menno

Ik probeer de Experimentele updates aan te vinken maar zie nergens deze optie staan. Hoe en waar kan ik dit aanzetten?

In de developer tool section , en dan onder settings

Dank je wel!!