Homey 2.0.0 Experimental discussie [NL]

Vanmiddag kon ik verbinden en nu niet meer. Gaat een beetje op en af…

Je zou weer lokaal moeten kunnen verbinden.
weejewel [8:03 PM]
Small update: I’ve replaced homeylocal.com by your direct IP, so without https. Generating new certificates created a lot of problems so this works locally for now. Athom Connect, the ‘My Athom’ for v2.0 Homeys, has a bug that after 5-6 hours it stops responding. It’s my #1 priority to fix that.

Ik heb de 2.0. geinstalleerd. Werkt tot nu toe redelijk goed, maar een smartwares dimmer toevoegen werkt niet. Hij koppelt volgens de app wel, de lamp kan uit en aangezet worden in de app, maar uiteindelijk kom ik de dimmer nergens meer tegen. In geen enkele ruimte. Meer mensen die deze ervaring hebben?

Knop ingedrukt houden

Heb ook nieuwe release geïnstalleerd, kon na enige tijd niet meer inloggen op Homey. Homey offline.
Heb oude Homey app verwijderd kan sinsdien weer bij mijn Homey.
Mis nog wel enkele apps zoals Netatmo en Nest.
Wacht op update

Bij mij werkt Homey weer. het was bij mij gewoon eventjes geduld en nu werkt alles weer zoals het van te voren is benoemt.
Nog niet alles werkt maar daar zullen de komende tijd snel updates voor gaan komen.

Het is dus bij alles eventjes rustig wachten.

Ook ik zat bij de groep ongeloof dat de desktop app ging verdwijnen.

Maar moet zeggen dat het inregelen van Homey via de iOS app mij niet tegenvalt. Als ie verbinding maakt natuurlijk :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Weekendje aan het stoeien geweest met 2.0 en moet zeggen, het valt reuze mee met de flow-editor. Je wordt er vrij snel handig in. Natuurlijk heeft de webinterface zo z’n voordelen, maar dit is tot nu toe prima te doen. De problemen van afgelopen weekend zijn voldoende benoemt, dus ook maar eens een positief bericht richting Athom. Hoewel er nog wel het een en ander aan de App geschaafd mag worden: Wat een vooruitgang is deze nieuwe App!! Super snel en redelijk intuïtief. Ik hoef niet meer terug in ieder geval.

4 Likes

Helemaal met je eens. Als je een beta gebruikt of aanmeld als tester zijn dit de concequenties. Ik ben ook overal positief.

2 Likes

Nieuwe app is een hele stap vooruit.
Ik had behoorlijke verwachtingen maar deze zijn al deels toegemoed gekomen en het ziet ernaaruit dat in “the near future” mijn overige verwachtingen ook waar gemaakt worden.

So kudo’s for all (community) developers!

3 Likes

Blij te zien dat ik niet de enige ben die heel positief is. Ik zie “natuurlijk” dat het nog niet volledig af is… kom best wel apps tegen die (nog) niet werken. Echter als 2.0 draait, dan heb ik geen makken.
Daarnaast is het goed om te zien dat de Apple integratie als “experimental” onderdeel is geworden van core…
De Android app werkt uitstekend, heb inmiddels ook een invite gestuurd voor mijn vrouw… voordat je het weet zijn we allemaal gelukkig. Vooral de favorieten zijn handig…

Menno

1 Like

Ik probeer de Experimentele updates aan te vinken maar zie nergens deze optie staan. Hoe en waar kan ik dit aanzetten?

In de developer tool section , en dan onder settings

Dank je wel!!

Vooral de favorieten zijn handig…: Zou mooi zijn als het tablad Apparaten ook als ‘favorieten’ in te delen zou zijn. Nu staat de volgorde alfabetisch. Zelf in de volgorde zetten die voor jou het makkelijkst is zou top zijn! En ook zijn er mappen met daarin apparaten die ik niet bedien, maar alleen in flows werken. Die hoef ik niet persé op m’n scherm

Of de waardes van een apparaat te zien zijn. Bijvoorbeeld de temperatuur. Nu moet je het apparaat openen. Maar dat komt nog wel eens :wink:

Bij mij ook, bovendien ook geen “Or”.

Nevermind, de oplossing staat onder jouw post. En die werkt.

Kaartje aanklikken en naar beneden slepen, dan komt ie vanzelf in de Of sectie

Sorry Ronnie_Panken, heb je bericht gemist. Is het nog gelukt?

Ja blijven proberen :grin: