Eerst een klein stukje geschiedenis:
Ik heb nu sinds een week of 6 a 7 de Homey pro. Functioneerde naar tevredenheid (eigenlijk zonder enig probleem) Homey draaide op 4.2.0
Afgelopen week (woensdag) als test een Lidl doorsensor gehaald. om die aan de praat te krijgen heb ik Homey v5.0.0-rc.50 geïnstalleerd (Ja ik weet het, deze is nog experimenteel).
Maar vanaf dat moment begon de ellende. Het ene na het ander device verliest verbinding of werkt niet meer naar behoren.
Zoals:
1 - Ik kon de Lidl doorsensor zonder enig probleem toevoegen. Lidl Smart Home app v0.1.6
Deze heeft twee dagen goed gewerkt en nu reageert Homey er niet meer op. DoorSensor indicatie (LED) geeft aan dat de sensor zelf fungeert, dus het lijkt in de verbinding te zitten (zigbee).
Sinds ik over ben gegaan naar Homey v5.0.0-rc.50 heb ik ook geen normaal Zigbee netwerk meer gezien. Zoals je hierboven ziet zou nummertje 8 ( BijKeuken Lamp) niet meer online zijn, terwijl deze lamp normaal reageert als ik die bedien via bv het dasboard. Onders v4.2.0 hadden alle Zigbee devices een nummer en/of Zigbee path zoals nummer 1 en 7 hierboven
Soms zie je achter de Lidl doorsensor het path staan wat je hierboven ziet bij 7, maar meestal staat daar een ? zoals bij de rest.
2 - Fibaro (app v2.4.6) motion sensor. regelmatig gaat het sabotage alarm af. Reset van de app helpt niet, alleen de sensor uit zijn houder halen en terug plaatsen (verder doe ik niets)???
3 - Google (Google Chromcast app v5.1.0Nest hub en speakers geven regelmatig een verkeerde status en/of verbinding.
Deze issues had ik niet bij v4.2.0. En ja v5.0.0-rc.50 is experimenteel maar dit had ik niet verwacht.
Nu mijn vraag: Heb ik bij de upgrade iets fout’s gedaan, zie ik iets over het hoofd???