Homey offline?

Ik heb zonet terugkoppeling van mijn support ticket gehad dat ze gevonden hebben waar het in zit (binnen een uur :smiley:):
“Ons Development Team heeft de WiFi-problemen op Homey Pro onderzocht en een bug gevonden in het (meer algemeen gebruikte) WiFi-driver dat dit veroorzaakt. Ze hebben al een workaround gevonden voor dit probleem en een fix zal in de komende weken worden uitgebracht. Dus in het kort: dit wordt opgelost.”

Kijk dat mag ook wel eens worden vermeld, betreffende de diverse klachten hier over ‘snelheid’ van support :wink:

@athom deze wifi problemen moeten echt opgesolt worden. Heel lang hebben 2x Homey pro 2023 stabiel gedraaid in verschillende huishoudens maar laatste tijd zijn ze vaak offline…
Soms komen ze zelf weer online, en heb inmiddels ook geprogrammeerd dat ze zichzelf herstarten en dat werkt geregeld.

(Ene huishouden werkt met standaard Ziggo wifi apparatuur en andere moet unifi dream router en ap6 pro)

Ik gebruik ook de Homey 2023 pro… Met mijn Homey 2019 pro nooit geen problemen gehad…
Athom doe hier wat aan !!

Dit is roepen in de woestijn, dit is slechts een gebruikersforum, reken er dus niet op dat Athom (de fabrikant) je bericht leest.
Je kunt dus het beste schrijven naar https://homey.app/support.

Klopt,
Bedankt

1 Like

Ik had gisterenavond voor het eerst hetzelfde symptoom.
De app op mijn telefoon gaf aan dat de Homey offline was maar alles draaide normaal.
Na wat rondzoeken kwam ik ineens op de mogelijkheid dat de Homey mogelijk zijn ip verloren was.
Ik heb de Homey hier sinds de aanschaf aangesloten middels de (originele) netwerkadapter en heb daar vervolgens de
netwerkkabel (de RJ45 dus) uitgetrokken en weer terug geklikt.
Dit werkte onmiddelijk en ik kon gelijk weer inloggen.
De gedachte hierachter is dat door het kortstondig verbreken van de netwerkverbinding de Homey zich opnieuw moet aanmelden bij de router en daardoor weer verbinding krijgt.
De Homey heeft wel een gereserveerd IP maar toch…
Mogelijk dat de Homey misschien gevoelig zou zjin voor het verkrijgen van een nieuwe IP ‘lease periode’ maar deze staat in dit geval onbeperkt.
Het feit dat bij mij het verbreken van een ethernetkabel (en weer terug steken) de oplossing was doet mij vermoeden dat het misschien toch niet sec een WiFi probleem is.

Het was voor mij de eerste keer dat dit gebeurde dus ik wacht nog even af wat er nu gebeurd.
De oplossing met de ethernetkabel zorgt er in ieder geval voor dat ik Homey niet helemaal met een PTP moet wakker schudden :wink:

Dit dus als een tip voor diegenen die ook de ethernetadapter gebruiken.

Peter

Hier ook een apart probleem, kan sinds gisteren niet meer met mijn IPad contacten met mijn Homey Pro maar wel met mijn Iphone, exact hetzelfde met de Ipad en IPhone van mijn vrouw.
Maakt trouwens niets uit als ik de mobiele data op de IPhones uitzet, ze doen het gewoon.

Hier sinds gister hetzelfde probleem.

  • Homey lijkt het te doen (huis leeft nog, doet nog slimme dingen)
  • LEDring kleurt normaal.
  • Volgens netwerk-switch is hij actief. Er gaat data heen etc. en heeft IP-adres.
  • IP adres is te benaderen via browser, dan krijg je netjes JSON terug met ID-nr en Version.

Maar onbereikbaar via de app (Zowel iOS als Android) en via PC-website. Daar de foutmelding dat Homey offline is.

Homey van het stroom af en weer erop, als ook de UTP kabel eruit en erin.
Geen effect.

Uitloggen uit de apps.

Check! Dat werkte. Thanks.
Blijft beetje vaag dat ie het via web website ook niet deed?

Waarom?

Als je op de Status pagina kijkt, kan je zien dat er problemen waren

1 Like

Omdat ik daar niet ingelogd ben/was, dus sowieso opnieuw moest inloggen.
Daar gaf hij overigens op dat moment ook heel even een ‘host-unreachable.’

Voor m’n gevoel is er wel een hickup (omgevallen bitje) geweest ff, waardoor opnieuw inloggen in de app ook nodig was.

nothing special, wel interessant.

Edit: ah, dank ook ook Henk!

Klopt,

Als de Homey-app zegt dat Homey offline is dan kan ik hem wel nog steeds pingen !
Hij heeft dan dus nog wel een IP.

Peter

De app liegt :man_shrugging:t3:

De mobiele app v6.x is eerlijker lijkt het, maar er zou moeten staan “De app kan nu niet met Homey praten, maar dit betekent meestal niet dat het een netwerkprobleem is”.

Als ik het me goed herinner, zegt de web app “Homey is offline”.
Toont de v7.x / v8.x mobiele app die ‘leugen’ nu ook?

Yep (i got 7.6)

And it not only states that Homey is offline, it also throws away my active login so i have to enter my credentials again in the app (even when i brought Homey bakc online).

Peter

Voorzover mij bekend was dat vanwege “API” issue gisteren.
Over het algemeen blijft je actieve aanmelding geldig.

I doubt that…
I have to login again every time the app says that Homey is offline…

P