Loqed slot

Om dat te controleren zou je even een extra kaartje in de flow kunnen toevoegen bij DAN die en notificatie op je tijdlijn maakt bijv. Dan weet je of die flow getriggerd wordt.

(Tip: met bijv Papertrails of SimpleLog kun je dat voor alle flows doen, zodat je altijd weetwat je Homey doet of gedaan heeft. Superhandig!

Het zou mooi zijn de andere data die binnen de app beschikbaar is, ook via de app beschikbaar is/komt.
Zoals:

Battery-percentage
Bluetooth-sterkte binnemodule
Bluetooth-sterkte buitenmodule
Bridge wifi-sterkte
Bridge bluetooth-sterkte
“Naam van de ontvanger” (Op dit moment is er alleen email beschikbaar)

1 Like

Ik zou graag willen zien dat je de touwtje uit de brievenbus functie kan inschakelen via een flow
Zodat me kinderen deze functie zelf kunnen aanzetten via een knop als ze gaan buitenspelen
Op dit moment draait er een flow dat zodra ze gaan buiten spelen een knop indrukken
Er een lamp op de kast groen gaat branden en de cameras in de voortuin stoppen met meldingen geven
Hierbij zou ik graag de touwtje uit de brievenbus functie willen toevoegen !
Iemand maybe een work arround anders ?

Edit:

Functie komt nog wel volgens loqed zelf

1 Like

Ik zie een nieuwe test-versie die ondersteuning voor battery-percentage zou hebben, maar als ik deze installeer dan krijg ik die opties er niet bij.

ze hebben hoogst waarschijnlijk geen migratie in de app toegevoegd, wat betekent dat je het slot opnieuw moet toevoegen aan Homey.

1 Like

Na het slot opnieuw te hebben gekoppeld aan homey werkt dit wel, pas wel op want je moet wel je flows herstellen.

1 Like

Vraagje. Kunnen jullie ook alleen maar vergrendelen en ontgrendelen, maar niet meer de deur openen. Als ik dat in de flow gebruik krijg ik alleen maar een rode uitroepteken.

Ja, en ik mis bijv ook functionaliteiten zoals “Slot status gewijzigd”.
Want wat er voor teruggekomen is, is niet hetzelfde…

Hi. Gebruik je dit nog? Ik ben vooral geïnstalleerd in de sleutelhanger en/of eventueel een keypad die ik ergens kan neerhangen voor bijvoorbeeld de kinderen

Ik gebruik Loqed nog steeds en dat bevalt goed. Helaas geen ervaring met tagreaders of keypads.

1 Like

Loqed werkt bij mij echt prima. een keytpad kan je door middel van een flow het slot laten openen, dus als je een keypad vind dat ondersteund word door Homey zal dat geen probleem zijn.

Meer mensen hier er last van dat de loqed app geen verbinding meer kan maken? Heb al een mailtje naar loqed gedaan maar was even benieuwd of het misschien aan mijn setup ligt.:innocent:

Nee, bij mij werkt het gewoon, heb je al wel even gecontroleerd of hij het vanuit de GSM app (loqed) wel doet en of het lampje op de loqed bridge groen is?

Loqed app werk verder wel, vanmiddag maar even wat dingen opnieuw opstarten denk ik dan😬

1 Like

Bij mij hetzelfde probleem. HP 2023 restarten en app restarten loste het probleem niet op. Ook bij het repareren en de account gegevens nog eens ingeven loste het probleem niet op.
Uiteindelijk de loqed smartslot op homey verwijderd en opnieuw aangemeld op homey bij apparaten. Toen werkte alles weer. Helaas wel alle flows voor de smartslot moeten repareren. Om niet meer afhankelijk te zijn van deze loqed app werk ik nu met webhooks. Hierdoor werkt waarschijnlijk nu alles ook lokaal, dus waarschijnlijk geen problemen als de loqed server er uit ligt.

Kan bevestigen dat het weer werkt👍🏻

Hi glenn,

Integraties die half werken ligt bij ons. Doet het einde dag weer
Mike

LOQED

Wel vreemd dat LOQED voor de Homey app de cloud API gebruikt terwijl de Home Assistant integratie de local API gebruikt :thinking:

1 Like

Dat heb ik hun ook al gevraagd/gezegd maar geen antwoord op gekregen. Hoopt dat hij local wordt voor als ze nog een kopje onder gaan bijvoorbeeld.

Vandaag op de loqed app een melding gekregen waarbij ik akkoord moest gaan met een soort van terms and conditions agreement en moest ik me weer aanmelden met mijn loqed account. Ook kreeg ik een email-herstelcode die ik ergens moest opslaan.

Dus ze zijn met het een en ander bezig bij loqed. Misschien om de veiligheid te verbeteren.

1 Like

Ik heb nu net mijn slot opnieuw toegevoegd, maar ik zie de batterijstatus niet terug. Moet ik ook de app opnieuw installeren dan?