LSC video deurbel

Ik heb een vraag over de LSC video deurbel (Action voor € 37,50).
Hoewel dit apparaat net op de markt is heb ik het toch gewaagd er een te kopen.
Ziet er mooi uit, en redelijk simpel te installeren via een app en QR-code, en het werkt ook nog :stuck_out_tongue_winking_eye:
Nu is natuurlijk de grote vraag, is hij te koppelen aan mijn Homey, en hoe.
Wel heb ik al gezien dat LSC met de Tuya app kan worden bediend, maar ik ben waarschijnlijk te
voorbarig geweest te denken dat dit met deze deurbel ook al wel kan.
Nu komt ie… is hier al iemand mee bezig?

De lsc deurbel heb ik gekocht die ik dacht te kunnen koppelen met een slimme schakelaar van lsc in homey. Deurbel herkent Google of homey niet maar de schakelaar wel dacht ik… die vlieger ging niet op. Homey herkent de schakeling niet op tijd. Wil nu kijken naar de oplossing van mrblue met relais en smart implant van fibaro

Is dit gelukt?

Het is me wel gelukt om de bel te plaatsen en te koppelen aan een gong van Marmitek Bell Me.
Dit betekend dat ik niet de enige ben die naar de deur moet rennen omdat alleen mijn telefoon de melding binnen krijgt.
Aan Homey koppelen is nog niet gelukt.

Hoe?
Ik kon niets instellen bij de LSC deurbel

Rudi,

Ik heb de Marmitek Bell Me WHT gekocht (zie foto).
Alles aansluiten zoals het hoort.
De videodeurbel op de bijgeleverd voedingsadapter.
De gong via een usb voeding (op batterij kan ook).
Aan de zijkant van de gong zit een drukknopje om contact te zoeken met de deurbel.
Deurbel 1x indrukken, en de gong moet overgaan.
Permanent contact is gemaakt.
Werkt bij mij.

Ik heb het hele WWW afgestruind voor alternatieven.
Dit is de enige waarvan ik nu weet dat het werkt.

1 Like

Maar de lsc deurbel zend toch geen signaal ut dat je kunt koppelen gaat toch over wifi naar de app?

Rudi,

De LSC deurbel bezit beide signalen.
WIFI voor de camera en communicatie.
433Mhz voor de bel.
Ik ben zelf niet bij machte om hier een APP voor te schrijven.
Maar het zou mooi zijn als er iets komt om in Homey het belsignaal te vangen
om hem vervolgens in een flow te kunnen gebruiken.

dat 433mhz signaal moet toch kunnen worden afgevangen zou je zeggen…
Wel eens geprobeerd om via de KlikaanKlikuit app dit signaal aan te merken als zender? (zoals een KaKu afstandsbediening oid)

even nog een check:
deze deurbel toch?

https://www.bol.com/nl/p/lsc-smart-connect-video-deurbel/9300000017248858/?Referrer=ADVNLGOO002063-G-118020327480-S-1110089265266-9300000017248858&gclid=CjwKCAiAgJWABhArEiwAmNVTB54gNqnQgIQoMW4kEYLZadp3KLtp9s2GWtkCu7ulu_p5zVzU4ENnrxoCCZ4QAvD_BwE

Die deurbel inderdaad.
Tip: bij de Action kosten ze € 37,-

Ja, heb ik geprobeerd. Werkt niet.
Van de Action had ik ook een simpele deurbel op 433Mhz.
Deze is via de Action app wel met Homey te koppelen.
Met de LSC deurbel lukt dat dus niet.

das jammer…

Zelf heb ik deze deurbel sinds gisteren in gebruik genomen.
Ik heb de bel in Homey als Action deurbel kunnen koppelen.
Ik kan in Homey helaas niet meer zien welke versie/variant dat was, maar ik dacht dat het werkte met de SelectPlus SP200689101. Je klikt dan bij het pairing process op een leerknop waarna je op de deurbel drukt en deze herkend wordt. De alarmstatus van de deurbel klopt niet, maar ik krijg er wel een betrouwbaar signaal mee binnen wanneer er op de knop gedrukt wordt. Het bereik is voor mij ook prima.

Ik krijg dan het 433Mhz signaal binnen waarmee ik vervolgens via een Shelly1 mijn oude 8V deurbel weer af laat gaan wanneer de bel ingedrukt wordt. 1 keer de bel indrukken resulteert in twee keer een 433Mhz signaal ontvangen dat er op de knop gedrukt is.

Tot op dat punt is het redelijk te doen voor de gemiddelde Homey gebruiker denk ik. Hierna wordt het wellicht wat lastiger om nog meer ermee te kunnen gaan doen.

In dit topic wordt ook uitgelegd hoe je een rtsp stream kunt activeren, dat heb ik zelf nog niet gedaan maar ben ik wel van plan te gaan doen. Wat ik daarmee kan, wil en ga doen vanuit Homey weet ik nog niet, maar dat ik er wat mee wil gaan doen staat wel vast. Dat laatste is een boel leesvoer en zeker niet geschikt voor jan met de pet.

Hoi Some1,
Het werkt heel goed zoals jij beschrijft en idd met de Action SelectPlus SP200689101 deurbel, hierna kan je dmv flow’s bv je lampen in huis laten knipperen en de Homey laten zeggen “De deurbel gaat” en een muziekje af laten spelen.
Super bedankt voor je Post :+1:

Ik heb de rtsp stream ondertussen ook werkend, met alles wat daarbij beschreven staat.
De snap.cgi heb ik vervolgens aan een virtuele Homey IP camera gehangen:

De virtuele IP camera maakt het mogelijk om IP camera’s die snapshots ondersteunen, aan Homey toe te voegen. Tijdens de pairing wizard kun je een URL van een HTTP IP camera afbeelding toevoegen (bijvoorbeeld: http://gebruikersnaam:wachtwoord@192.168.1.100:8080/cgi-bin/snap.cgi ). Nadat je de IP camera hebt toegevoegd kun je gebruik gaan maken van de image tag in je Flows.

Wanneer de deurbel nu gaat stuur ik een notificatie met een afbeelding naar mijn telefoon, dat werkt ook prima.

Ik kan de rtsp stream vanaf mijn laptop continue laten afspelen,
via de upload html kan ik wav bestanden op de sd kaart zetten en via de play.cgi?../bestandsnaam.wav afspelen zodat de persoon aan de deur het geluid daarvan kan horen.
Zoals zet het pakketje maar neer op die en die plaats, of tegen mijn kinderen, omlopen.

De enige wens die ik op dit moment nog over heb is om vanuit een browser een microfoon feed door te sturen naar de deurbel om zo net als met de telefoon app te kunnen communiceren, maar dan zonder telefoon app en zonder dat alles via China loopt.

Bedankt voor alle tips en info, via de action app werkt deze deurbel prima :slight_smile: heeft een hoop uitzoekwerk gescheeld.

Combi van Action app en de Tuya app.(Tuya app zelf voor communicatie) en Homey/Action app voor de flows.

ik heb de Slimme deurbel | Nedis SmartLife (Wifi, 2 deurbelgongen) gekocht.

Kan iemand mij uitleggen hoe je deze deurbel aan homey gekoppeld hebt zodat je met flows kan werken? Als ik de SelectPlus SP200689101 als deurbel toevoeg en tijdens het leerproces op mijn deurbel knop druk gebeurd er niks.

Ik heb de RTSP stream ondertussen wel werkend ook in mijn Synology. Nu wil ik nog graag dat ik het signaal met homey kan opvangen als de deurbel ingedrukt wordt.

EDIT: Nevermind, na het updaten van Homey kon ik hem wel toevoegen. Alles werkt perfect.

betreft: http://gebruikersnaam:wachtwoord@192.168.1.100:8080/cgi-bin/snap.cgi

Hoe kom ik achter gebr.naam/ww en IP nummer?

Die staat in het httpd.conf bestand user:password is default dacht ik.