Philips Hue GU10 white ambiance alleen simpel zigbee

Hai,

Ik heb de homey pro.
Ik heb 2 lampjes philips hue GU10 White ambiance dimable.
In de homey app de philips hue app geinstalleerd en vanuit die app het juiste lampje aangeklikt en deze begint dan te koppelen / installeren.
Wanneer de app er klaar mee is, krijg ik alleen maar een melding dat er simpel zigbee apparaat is ingesteld. Kan dus alleen maar aan of uit zetten, hij herkent beide lampjes niet. Ik gebruik geen hue bridge maar rechtstreeks via homey
Weet iemand nog een oplossing? THNX

Verplaatst naar Nederlands.

Misschien een nieuwe revisie van de lampen die nog niet ondersteund worden? Misschien kun je wat meer info geven over de betreffende leds?

Betreft nieuw gekocht, duopack. GU10 white ambiance, zigbee bleutooth. modelnr: 9290019533 die staat wel genoemd in de toegevoegde app hibisoft ab versie 1.46
Het zijn 2 nieuw gekochte lampjes. Heb verder geen bridge of iets anders van philips hue. Is er mogelijkheid tot resetten?

THX,
Ik koop eerst wel zo’n philips Hue dimmer afstandsbediening.
Ik hoop alleen niet dat je van elk merk wat je gebruikt op de homey, dat je dan bridge of hub etc moet kopen voor reset of firmware update. Wordt het wel erg duur.

Bedankt zover, ik ga jullie tips proberen.

Heb een hue dimmer switch gekocht, de lampjes kunnen resetten. lampjes wel te koppelen aan de dimmer switch en ook via hue app met bleutooth op mn telefoon, dan werkt alles goed.
Op de homey weigeren deze lampjes te koppelen, ik heb de juiste app voor de homey toegevoegd en van alles geprobeerd.
Ik denk dat ze niet ondersteunt worden door homey, terwijl juiste lampje wel in de homey app genoemd staat.
Dit is een dure grap, 2 lampjes 44,95 een dimmer switch 19,95.
Kan het niet terug brengen zijn gebruikt verpakking open.
Iemand nog idee???

De nieuwe (huidige generatie) lampen hebben een nieuw Zigbee ID gekregen. De maker van de app zal de nieuwe IDs moeten toevoegen. Er zijn al meerdere verzoeken richting hem gestuurd. Het is nu dus, of afwachten, of zelf de wijzigingen doen, maar dat vereist wat (simpele) code-aanpassingen.

Ik zit er zelf ook op te wachten en als ik één dezer dagen een beetje tijd heb, ga ik zelf deze lampen er in zetten totdat de maker van de app ze heeft toegevoegd.

Edit: Ik zie net dat je al een issue hebt gemaakt voor de maker. Er stond er echter al één voor deze specifieke lamp. Mogelijk gaat hij dus als duplicaat gesloten worden - Dat je het weet :slight_smile:

Oke duidelijk, afwachten dus. Was gister bij de mediamarkt en ik zag dat er alleen nog maar de nieuwe serie GU10 lampen in de stellingen ligt, die met bleutooth ondersteuning. Waarschijnlijk gaan alle lampen over op deze vernieuwing. Ik houd de update wel in de gaten.
Bedankt!

Mocht je interesse hebben. Ik heb hem voor mezelf aangepast en het werkt feilloos. Mocht je comfortabel zijn met wat simpele command-line dingetjes, dan kan ik je mijn versie sturen. (stuur even een PM)

Hier staat de basis van de commandline beschreven. Het stelt niet zoveel voor:

Hallo Lennard,

Ik heb hier zeker interesse in. Heb de Homey pas 1 week. Is het een bepaalde homey app waar ik de command-line in kan voegen?

Alvast bedankt voor je hulp

Grtz

John

Ik heb je even een PM gestuurd met de ‘handleiding’.

Zou je mij deze ‘handleiding’ ook willen sturen. Heb hetzelfde probleem met de white ambiance e27 (zelfde serie denk ik, maar dan in de e27 versie)

Alvast bedankt.

Hi Lennard,

Ik zou de manual ook graag van je ontvangen! Alvast bedankt.

Wellicht ten overvloede, maar iedereen die de “handleiding” vraagt voor het aanpassen van de app doet toch ook wel een support request indienen bij Athom om de app definitief ook aan te laten passen?

De gu10 met bluetooth werkt bij mij gewoon via homey met de hue zigbee app.

De bluetooth variant kan je met de bluetooth app van Philips ook resetten zodat je hem daarna kan toevoegen aan homey.

1 Like

De benodigde feature request staat al een paar maanden klaar om gemerged te worden, maar de ontwikkelaar houdt radiostilte (zo lijkt het). Dit is dan ook een tijdelijke oplossing totdat de ontwikkelaar de ‘officiële’ versie heeft geupdatet

1 Like

Die staat er ook in. Dit betreft een oplossing voor de E27 versie

Maar dan nog. Zolang die daar blijft staan schiet het natuurlijk niet op. Iedereen die deze wens heeft om de lamp toegevoegd te krijgen en het probleem dus opgelost te krijgen moet dat wel melden, hoe meer mensen het melden hoe groter de druk en hoe eerder het opgelost wordt. Als iedereen denkt dat het wel los loopt… dat gaat het nooit sneller…

Dus je stelt voor dat iedereen op Github een account aanmaakt (indien ze die nog niet hebben), een issue maakt, en als de ontwikkelaar nog actief is, dat hij die dan sluit als Duplicaat. Dat klinkt meer als een vrijwillige app-maker pesten, dan dat het heel zinvol is. (mijn mening)

Het enige dat de ontwikkelaar hoeft te doen is op een knop drukken om de aangeboden code te integreren en een nieuwe versie naar Athom te sturen. Het feit dat dat de afgelopen maanden niet is gebeurd, geeft (gevoelsmatig) aan dat hij er mee gestopt is? (Disclaimer: Dit is mijn invulling, nergens anders op gebaseerd dan het feit dat er al zo lang geen updates zijn gemaakt)