Homey Community Forum

Problemen met infrarood V2.0

Hier een nieuwe Homey gebruiker. Ik heb de Homey met name gekocht om ‘domme’ apparaten mee aan te kunnen sturen met spraak (ik heb Homey gekoppeld aan Alexa). Hiervoor is infrarood een vereiste. Ik heb verschillende dingen geprobeerd (bestaande apps, inlezen van een afstandsbediening) maar het lijkt allemaal niet echt te helpen.

Het bijzonder is wel dat wanneer ik voor mijn Philips tv de Philips IR app probeer er een aantal knoppen zijn die wel werken. Dat betekent voor mij dat er in ieder geval geen probleem met de range is en suggereert eerder een software dan een hardware probleem. Hier heb ik de servicedesk ook over bericht dus dit kan op de grote stapel.

Voor mij is het niet werken van infrarood een reden om Homey weer terug te brengen mocht er niet snel een oplossing komen. Blijft verbazingwekkend dat er gewoon mee geadverteerd wordt terwijl inmiddels toch wel duidelijk is dat er ‘iets’ niet klopt.

Stuur je Homey maar terug IR is een en al drama met Homey. Wil je toch je Homey behouden kun je kijken naar een broadlink module of een logitec harmony hub

Dat klinkt niet goed maar bedankt voor je reactie! Heb je toevallig ervaring met de Broadlink RM mini 3? Kan die bijvoorbeeld wel goed ‘inleren’ en is dat fatsoenlijk te koppelen aan Homey? Die mini kost niet veel dus ik zou kunnen overwegen die erbij aan te schaffen (al blijft dat principieel wel raar, Homey adverteert met IR maar levert dus niet/slecht)

Mini3 in gebruik hier en werkt perfect!
Inleren gaat makkelijk en werkt geweldig.

Hier ook meerdere rmmini’s in gebruik. Nooit problemen.

Zelf geen ervaring mee. Wel benieuwd of het mogelijk is om er een KPN tv kastje mee aan te sturen is.

Mogelijk wel, want je kunt de ir commandos inleren. Persoonlijk zou ik hiervoor de harmony hub gebruiken.

Toch heb ik sterk het vermoeden dat de infrarood inleren functie dezelfde route gaat als NFC en voice controle… Het is nu immers al naar Experimenten verplaatst, dus stap 1 is gezet.
Maar ik zou het heel graag mis hebben, dus als iemand mij van het tegenovergestelde kan overtuigen…

De codes worden door de mini geleerd en daarin opgeslagen. Gaat buiten Homey om

Uit eindelijk wordt het geloof ik een dom bolletje waar je al het slimme mee kan koppelen.
Een soort google zeg maar…

Alle hardware matige functies verdwijnen langzaam of werken niet naar behoren…

Maar ja om nu alles om te gooien naar eigen gateways… ik heb te veel verschillende merken.

Tado, nest, klik aan klik uit, fibaro, tadfri, satel integra, knx.

Dus als ik daar allemaal basis stations voor moet kopen ben ik weer een aardige duit verder.

Maar goed het enige alles bij elkaar alternatief is google met de gateways en ook daar heb ik verhalen over gehoord dat het echt niet altijd allemaal werkt.

Ik hoop op betere tijden ook al ziet het er somber uit.

Kwestie van tijd dat Google of een andere partij met een module komt die wel alles kan wat ze beloven. Flinke community er achter en in vlot tempo alleen maar nieuwe ontwikkeling.
Hopen dat Homey ze voor is.

Je doet je naam eer aan…

Sorry hoor, maar als je Homey als dom bolletje ziet als alle ontvangst en zend elektronica overbodig is geworden dan snap je er niet veel van… Ondanks dat ik 1 van de personen ben die Zigbee heeft ingeruild voor een beter alternatief blijf ik van mening dat Homey een super sterk apparaat is. Het heeft een user interface die niet is te evenaren. Ik heb nog geen alternatief gevonden waarin ik beter en makkelijker flows kan maken dan in Homey. En juist DAT is het slimme hart van een slim huis. De berekeningen, het acteren op sensoren en weet ik veel allemaal wat. Juist daar is Homey super sterk in. Helaas laat de rand elektronica welke verantwoordelijk is voor het verzenden en ontvangen van opdrachten wel eens wat te wensen over en dat is jammer. Daarmee vervalt het alles in 1 idee een beetje. Maar als je je daar overheen zet en accepteert dat voor het verzenden en ontvangen van de diverse signalen betere alternatieven zijn dan zie ik het probleem niet om Homey gewoon als basisstation te gebruiken waarin al het automatiseren plaats vinden

2 Likes

Zeker mee eens. Alleen in een IT wereld zou ontwikeling voor uit moeten gaan. Niet stil staan of zelfs achteruit gaan. Homey is een geniaal product maar heeft in mijn ogen de prio nog verkeerd liggen.

Als het bolletje hardwarematig beter zou zijn dan zou Homey absoluut meer potentie hebben.