Toon en Homey

Toon Rooting
Ik heb zelf een geroote Toon gekocht. Je hebt namelijk ook extra hardware nodig.

Bij deze een overzicht van de verschillen


bron: ehoco.nl

Thankx

Ben sinds kort eigenaar van een Homey. (Altijd Pi met domoticz gedraaid.)

En heb de app vandaag geïnstalleerd.
Eerste indruk ziet er goed uit, krijg nog geen energieverbruik weergegeven maar misschien veranderd dit met de komende update’s ?

Vroeg me af of er iets mogelijk is met een wekker functie ?
Dat bijvoorbeeld de CV ketel 1 uur eerder aanslaat voor me wekker gaat. (Wekker = android telefoon)

EDIT:

Ik heb gelezen dat er een flow aangemaakt moet worden om de app te laten verversen.
Kan iemand dit bevestigen ? en uitleggen hoe dit in z’n werk gaat.

Driesk heeft een stukje naar boven een plaatje van de flow geplaatst.

Gisteren de open-toon geïnstalleerd, alles werkte inclusief gas, electra etc.
Vandaag kon ik alleen de temperatuur en de voorgeprogrammeerde temperatuur en het actuele stroomverbruik zien,( maar geen update’s) rest geen waarde.
Voor de zekerheid een flow gemaakt zoals beschreven.
Maar helaas geen nieuwe waardes, gas, electra, meterstanden etc.
Regeling temperatuur werkt goed.
Maak gebruik van de toon versie 2.

Idem dito. Werkte bij mij eerst perfect maar ook verder geen updates. Zelfde schermafbeelding als boven

Vervolgens heb ik de toonstore 5 binnen gehaald, toen deed niks het meer.
Vervolgens de tsc update geladen.
Toen kon ik weer de temperatuur regelen en het keuze menu comfort, thuis etc werkte ook weer en het energieverbruik werkt ook weer…
Meterstanden van electra en gas werken niet.
Ik heb het vermoeden dat het aan de device.js ligt.
Er zijn tussen de Toon thermostaat verschillende device id’s .
Alleen ben ik daar nog niet uit hoe ik daar achter kan komen welke dev id moet voor gas , standen etc.

Heb een toon met abo. kan deze koppelen met Homey maar kan de slimme stekkers die gekoppeld zijn aan toon niet zien in Homey. Doe ik iets fout of zit die functie nog niet in de app?

wie o wie kan mij helpen sinds een dag kan ik geen gebruik meer maken van mijn Toon(geroot) icm de Google assistent /Google home app/geeft aan offline ,mijn nest hub geeft aan het lijkt er op dat homey niet beschikbaar is.

Het gekke is dat Homey wel de Toon kan uitlezen via de app van Homey zelf!.

Het enige wat gewijzigd is in mijn netwerk is een Nest video deurbel.

Of kan het te maken hebben met het stoppen van de Api van Google icm homey?

Ik heb het het probleem gevonden! ik heb mijn Homey account ontkoppelt en weer gekoppeld in de Google home app!en nu werkt alles weer.

Ik ben super nieuwsgierig en jullie harde werk heeft mij overgehaald om een “rooted” Toon 2 te gaan proberen!
Ik hoop dat ik van hulp kan zijn in de toekomst, bedankt voor jullie inzet!

Is de 2 al geroot? Ik denk dat de API van de toon 2 niet heel anders zal zijn van de 1. Ik heb onlangs de security updates van de app nog gedaan op github. Verder is er niet zoveel ge-update omdat ik zelf in het buitenland zit.
Aantal mensen hebben forks gemaakt maar die lopen iets achter op het gebied van de security updates een SDK2

Helaas heb ik soort gelijke issues.
Hoe heb je dit opgelost?

Zoek in de device.js naar regel 290 daar vind je code die lijkt op:

		// Check for gas usage information
		if (dataRootObject.hasOwnProperty('dev_4.1')) {
			this.log ('Update gas usage')
		 	this._processGasUsageData(dataRootObject['dev_4.1'].CurrentGasQuantity);

pas de dev_4.1 aan naar de waardes die jouw toon uitstuurt. Deze kun je achterhalen door de app via cli in developer mode uit te voeren.
Je moet de code tot ongeveer regel 360 aanpassen/controleren.

Ik hoop dat het voldoende duidelijk is omdat ik veronderstel dat je enige voorkennis van github/cli etc hebt. Mocht dat niet zo zijn dan stuur me maar een pm.

1 Like

pas de dev_4.1 aan naar de waardes die jouw toon uitstuurt. Deze kun je achterhalen door de app via cli in developer mode uit te voeren.
Je moet de code tot ongeveer regel 360 aanpassen/controleren
kan je bovenstaand uitleggen hoe ik via cli in developer mode kan komen

Helaas helpt het kopiëren van jouw device code ook niet

Heren , ik ben nieuw op deze forum. Ik heb een misschien simpele vraag. Ik heb de rooted Toon1 , is het niet mogelijk om de webgui of interface te activeren met bijv. 192.168.1.5:80 en zo toegang krijgen tot de Toon ipv Domoticz of Homey te gebruiken.

Bale

je kan ook de app downloaden open toon in de playstore

Deze regels toch?
En dan voor alle standen aanpassen? Of alleen van het gas want huidige stroom waarden meet hij wel of moet je ook de piek en dal controleren

Dat zijn de juiste regels.
Zelf zou ik eerst gas aanpassen en kijken of dat het gewenste resultaat geeft.