Vaker ophalen info devices

Ik snap het. Maar ergens zomaar vanuit gaan is niet hoe het hoort te zijn. Een batterij meten met een multimeter is de enige goeie manier om te weten dat een batterij goed is. Dat de stekker in Homey zit wil niet zeggen dat je adapter ook in orde is. Als de gaskraan open staat wil niet perse zeggen dat er ook gas uit komt. En dat is wat ik bedoel met meten. Dat de lamp niet brand wil niet zeggen dat er geen spanning op staat, de lamp kan ook gewoon stuk zijn.

2 Likes

Maar goed. Kan je je settings van je device ook hier even neerzetten?

1 Like

Zekers, dit is het product:

Dit is de Flow:

En dit is nog de instellingen:

Ok. Dus een licht sensor met instellingen alleen maar voor bewegings alarm?

Geen idee, dit is wat de Homey aangeeft onder de instellingen. Meer dan dit kan ik niet aanpassen. Wellicht kan dat in de Mi app wel maar ik wacht nog op mijn Xiaomi hub. Deze is niet aan de Aqara hub te koppelen helaas. Dus als ik die heb kan ik daar meer over zeggen.

Waarschijnlijk foutje in de tekst want dit is een sensor voor alleen lichtmeting. Waarde staat bij mij op 60.
@WouterAmersfoort Zou Wouter nog kunnen proberen. Overigens als de licht waarde niet gezonden wordt, zal ook de batterij waarde niet updaten, dus vertrouw daar niet te veel op, inderdaad, meten is weten.

1 Like

Alleen als die direct gekoppeld zijn aan Homey, dus zonder de Hue bridge er nog tussen. Maar als je veel Hue lampen hebt die gekoppeld zijn met Homey én ook nog 10/15 devices met batterij zou het toch zo maar kunnen zijn dat Homey “vol” is.

1 Like

Gezien de erg hoge waarde van je instelling (50000) doet vermoeden dat je hem in direct zonlicht hebt staan, kan hij daardoor niet oververhit zijn geraakt?

1 Like

Ik heb die van mij boven op het dak liggen in een waterdichte enclosure, die ligt al maandenlang in de zon te zweten en werkt nog steeds prima :wink: Bij mij zit ie op zonnige dagen rond de 80.000 lux.

2 Likes

De Hue zitten wel op een bridge. Ik hoop niet dat de Homey nu al vol is zeg. Ik begin net…

Als ik de batterij er uit haal merk ik ook niets verder. Hij blijft gewoon het zelfde aangeven. Ik zal binnenkort even nieuwe batt halen. Deze nu niet in huis.

Apparaten die op de Hue bridge aangesloten zijn, zitten in een apart Zigbee-netwerk. Die tellen niet mee in je Homey Zigbee-netwerk.

Dus je hebt nu alleen batterij-apparaten via Zigbee op Homey aangesloten, en dan loop je al snel tegen de limiet aan (die rond de 20 apparaten ligt).

Oke, en als ik dus 1 of 2 zigbee (hue) lampen direct koppel aan de Homey dan is dat probleem minder groot? Klopt dat?

Ja dat klopt, maar met 1 of 2 ga je het ook niet redden. Ik zou minstens 5 router devices direct aan Homey hangen, liever meer.

Oke, dus het beste is om alle Hue lampen (15 stuks nu) los aan de homey te koppelen. Er komen er nog 15 bij als ik straks mijn tuin af heb. Of gewoon beter om 1 of meerdere zigbee repeters te kopen?

Zeker als je straks meerdere lampen tegelijkertijd wilt kunnen aan-/uitschakelen zou ik de Hue bridge blijven gebruiken, Homey is daar niet goed in en ik denk niet dat dat straks met firmware v5 opgelost is. Dan kun je beter een paar Zigbee repeaters kopen, bv die van IKEA (of hun smart sockets of lampen).

1 Like

Thnx. Dan lijkt me dat een betere oplossing idd. De lampen werken nu perfect op de HUE bridge.

1 Like

Ik had hetzelfde probleem. Alleen lx waarden zien als er beweging was. Ipv lichtmeting bepaal ik nu a.d.h.v. de opbrengst van m’n zonnepanelen of het licht aan of uit moet. Het werkt behoorlijk nauwkeurig.

1 Like

Ah dat is wel een slimme inderdaad! Nadeel in mijn geval is dat ik op 2 kanten van mijn dak panelen heb. Maar is wel een ding om naar te kijken inderdaad! Thnx!

Ik had zelf in de badkamer twee temp/vocht sensoren geplaatst van aqara en altijd gedoe dat de waarden op zich lieten wachten. Toen m’n tandenborstellader op een xiaomi smart plug gezet, en die werkt goed als router mits ik ‘m regelmatig aan en uit zet. Nu krijg ik updates vrijwel direct.
Het lijkt alsof Homey liever via altijd-on zigbeerouters werkt.

2 Likes