Vaker ophalen info devices

Je hebt een sensor die zuiver en alleen voor lichtsterktemeting is. Dus niet de motionsensor met lichtsterktemeting.

Toch staat er in Homey een sensor voor beweging. Dat zie je niet alleen aan die tekst, maar ook aan de tekst “hacked” sensor er onder. De motion sensor kun je nl hacken, jouw luxsensor voor zover ik weet niet.
Het lijkt er op dat Homey gewoon de verkeerde sensor heeft toegevoegd.

Gooi hem es weg en voeg met opnieuw toe. Direct in de Aqara app en kies daar zelf de juiste sensor.
Dus niet via Homey en dan een Zigbee device toevoegen, maar zelf de app en vervolgens de juiste sensor selecteren.

Homey maakt dat niks uit, ik denk dat je sensoren gewoon op het randje van je Zigbee netwerk zaten en regelmatig geen verbinding met Homey konden maken. Nu dat er een router device tussen zit kunnen die sensoren (= batterij, dus vaak wat minder bereik dan een always-on apparaat) daarvan gebruik maken.

1 Like

Dit is bij mij het zelfde, waarschijnlijk door de app maker copy/past gedaan en niet meer aangepast, maar mijn sensor update de waarde wel elke 10 minuten, sensor staat wel dicht bij Homey (<2mtr.).

1 Like

1 Like

Ah, duidelijk.
Mss dat @TedTolboom het op de to do list kan zetten. Lijkt me geen probleem dat snel opgelost hoeft te worden. Hij is al druk zat met de nieuwe app… En misschien is het daar zelfs al in opgelost.
:slight_smile:

2 Likes

Bij mij werkt deze sensor prima met de Aqara app op 4.2.0, gaan alle dagen netjes mijn schemerlampen op aan. Net even gekeken en de device info is inderdaad niet helemaal correct, maar dat levert bij mij dus geen problemen op. Ik vind hem zelfs vrij gevoelig bij waarde-wijzigingen. En de afstand tot Homey is meter of 10 (diagonaal in huis op andere verdieping met betonvloer). Heb wel vrij uitgebreid Zigbee-netwerk met vaste apparaten zoals lampen en tussenstekkers.

Het kan ook nog wel eens aan het device zelf liggen. Dat spul van Xiaomi is lekker goedkoop op Ali, maar er zit er gewoon af en toe eentje tussen die niet goed is. Ik zou batterij verwisselen (gewoon uit voorzorg) en anders nieuwe bestellen…

1 Like

FYI: Hier op FW 5 RC 50 met v1.2.2 app ook prima ervaring met 3 van deze sensoren. Ik vroeg me i.d.d. ook al af waarom hij gedetecteerd lijkt te worden als een motion sensor maar heb er verder geen last van.

Bij fluctuerende lichtsterkte soms wel 5 metingen per minuut. Op zich zou ik metingen wel willen kunnen onderdrukken voor x seconden (zoals “Disable motion alarm after” bij motion sensors) of met een minimale delta (alleen bij verschil in lichtsterkte van b.v. >5).

@JeeHaa Na het ontvangen van een nieuwe waarde in een flow, kun je de betreffende flow uitschakelen en na 20 seconden weer inschakelen.